صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / بررسی«رتبه‌بندی معلمان»درمجلس به امروز موکول شد/برگزاری آزمونهای استاندارد برای کاهش تاثیرکنکور
بررسی«رتبه‌بندی معلمان»درمجلس به امروز موکول شد/برگزاری آزمونهای استاندارد برای کاهش تاثیرکنکور

بررسی«رتبه‌بندی معلمان»درمجلس به امروز موکول شد/برگزاری آزمونهای استاندارد برای کاهش تاثیرکنکور

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان و در پاسخ به اینکه قرار بود روز گذشته جلسه‌ای در مجلس درباره رتبه‌بندی برگزار شود، چه نتایجی داشته است؟ گفت: این جلسه به امروز موکول شده است، لایحه ایراداتی دارد و در حال بررسی است. مذاکراتی در حال انجام است و امیدواریم در جلسات پیش رو تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یوسف نوری در حاشیه مراسم افتتاح چندین طرح و برنامه انجمن اولیاء و مربیان در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون روند ارتقای شاخص‌های علمی در دانش آموزان اظهار کرد: درباره رتبه‌های علمی دانش آموزان شاخص‌هایی داریم که مهمترین آنها شرکت در المپیادهاست که اواسط دهه ۶۰ شر وع شد و همواره جزو کشورهای برتر بوده‌ایم.

وی افزود: هفته گذشته نیز در مراسمی از مدال آوران تجلیل شد. جشنواره‌های عمی مختلفی داریم، از جمله جشنواره جوان خوارزمی که از پایه‌های شرکت‌های دانش بنیان امروزی هستند. این رویش‌ها را داشته ایم و وضعیت بسیار خوبی است.

 

کاهش تاثیر نمره کنکور با اخذ آزمون‌های استاندارد و لحاظ کردن سوابق تحصیلی 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اما در آزمون تیمز و پرلز به دلیل اینکه نظام آموزشی ما به صورت عمومی کنکور محور بوده است عملکرد ضعیفی داشته‌ایم گفت: در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد آموزش و پرورش در راستای حذف تدریجی کنکور، آزمون‌های استانداردی از دانش آموزان بگیرد و به تدریج سوابق تحصیلی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در نمره نهایی پذیرش دانش آموزان در دانشگاه‌ها لحاظ و کم کم از تاثیر نمره آزمون کنکور کاسته شود.

 

سهم استخدام مشاوران در آزمون آموزش و پرورش 

نوری درباره سهم اختصاص داده شده برای جذب مشاوران مدارس در آزمون استخدامی پیش روی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: این ۳۴ هزار و ۸۰۰ سهمیه که قرار شده ۱۵ هزار سهمیه دیگر نیز اضافه کنند، عموما برای دوره ابتدایی و مناطق دور است. ما تنها کاری که توانسته‌ایم فعلا انجام دهیم تغییر نرم های مراقبین بهداشت بود که از نرم یک مراقب بهداشت به ازای ۷۵۰ دانش آموز به نرم یک به ۴۸۰ دانش آموز برسد که در هیئت وزیران تصویب شد.

وی درباره مهارت آموزی در مدارس گفت: کارآفرینی و مهارت آموزی باید از دوره ابتدایی شکل بگیرد. لازم است از دوره ابتدایی برای ارتقای ساحت‌های اقتصادی، حرفه‌ای و علمی و فناوری کودکان برنامه ریزی کنیم. به نظر می رسد باید به سمتی برویم که مدارس کانون کارآفرینی بشوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان و در پاسخ به اینکه قرار بود روز گذشته جلسه‌ای در مجلس درباره رتبه بندی برگزار شود، چه نتایجی داشته است؟ اظهار کرد: این جلسه به امروز موکول شده است، لایحه ایراداتی دارد و در حال بررسی است. مذاکراتی در حال انجام است و امیدواریم در جلسات پیش رو تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.