صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ۲.۵ برابر شدن توان تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی
۲.۵ برابر شدن توان تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اعلام کرد:

۲.۵ برابر شدن توان تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی

معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو گفت: تولید نیروگاه‌های برق‌آبی این شرکت با شروع بارش‌ها و کاهش دما در کشور رشد ۲.۵ برابری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، «جلال الدین حجتی» افزود: از دو هفته گذشته که بارش باران و برف در اکثر نقاط کشور شروع و موجب کاهش محسوس دمای هوا شد، سدها با ذخیره کردن سیلاب‌ها در مخازن خود آمادگی لازم را داشتند تا در این شرایط کشور اقدام به تولید انرژی بیشتری کنند.

وی افزود: نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو سهم ۴۲ درصدی را در بین نیروگاه‌های برق‌آبی کشور داشته‌اند.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: نیروگاه‌های در اختیار شرکت آب و نیرو شامل کارون ۴، گتوند، رودبار لرستان، داریان و سردشت با توجه به نیاز شبکه برق کشور تولید خود را افزایش داده و در حال حاضر به ۱۵ هزار مگاوات ساعت در روز رسیده، به‌طوری که تولید برق نیروگاه کارون۴ در حوضه رودخانه کارون با دستور مدیریت شبکه برق ایران افزایش ۶ برابری داشته که بالاترین میزان تولید را در بین نیروگاه‌های برق‌آبی را به همراه داشته است، همچنین نیروگاه سردشت در شمال غرب کشور نیز با حداکثر ظرفیت در همه ساعات شبانه‌روز تولید انرژی دارد.

حجتی اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری مدریت مخازن سدها به گونه‌ای انجام شد تا ضمن کنترل سیلاب‌های فصلی حجم مناسبی برای مهار سیلاب‌های احتمالی در بهار ۱۴۰۱ نیز ایجاد شود.

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با در اختیار داشتن سهم ۲۷ درصدی در ظرفیت کل نیروگاه‌های برق‌آبی کشور نقش بسزایی را در پایداری شبکه برق و تأمین انرژی مطمئن به ویژه در زمان‌های پیک مصرف تابستان و زمستان دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.