صفحه اصلی / اقتصادی / قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک می‌شود
قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک می‌شود

به دلیل حملات سایبری به ذخایر سوخت؛

قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک می‌شود

قیمت‌های اصلی نفت خام در بحبوحه نگرانی‌های کاهش عرضه در بازار به بالاترین سطح خود در هفت سال گذشته رسیده است.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از راشاتودی، قیمت نفت در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده کاهش عرضه به سمت ۱۰۰ دلار در هر بشکه حرکت می‌کند، زیرا اوپک و تولیدکنندگان متحدش تولید خود را به کندی افزایش می‌دهند. حملات سایبری به تأسیسات ذخیره سازی آلمان و طوفان‌های زمستانی در ایالات متحده نیز قیمت‌ها را بالاتر می‌برد.

قیمت نفت خام برنت اروپا روز جمعه حدود ۹۲.۸ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح خود در بیش از هفت سال گذشته است و ۱.۸ درصد افزایش یافت. شرکت‌های بزرگ نفتی اروپایی شل و بریتیش پترولیوم نیز با جهش ۳ درصدی رشد قیمتی داشتند. شل پیشتر گزارش داده بود که سود سالانه آن در سال ۲۰۲۱ چهار برابر شده است.

بالا رفتن قیمت نفت برنت دریای شمال پس از حملات سایبری به دو تأسیسات ذخیره سوخت آلمان در اوایل این هفته صورت گرفت. تعدادی دیگر از سایت‌های ذخیره سازی در سراسر اروپا نیز مشکلات سایبری را گزارش کردند، اما ارتباط آنها با حملات در آلمان تأیید نشده است.

در همین حال، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز به اوج خود از سال ۲۰۱۴ رسید و نزدیک به ۲ درصد رشد کرد و به ۹۱.۹ دلار در هر بشکه رسید.

کارشناسان این دستاوردها را به طوفان زمستانی مرتبط می‌دانند که در روز پنجشنبه مناطق مرکزی و شمال شرقی ایالات متحده را فرا گرفت و تا حدی تولید نفت در حوضه پرمین، بزرگترین سایت شیل ایالات متحده را متوقف کرد.

قیمت نفت اخیراً در بحبوحه نگرانی‌های عرضه آن و تنش‌های فزاینده بین روسیه و اوکراین که می‌تواند عرضه انرژی اروپا را تهدید کند، همواره در حال افزایش بوده است.

همچنین، سرمایه گذاران از اقدامات محتاطانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان اوپک از جمله روسیه برای افزایش تولید عصبانی بوده اند.

این گروه سال گذشته با افزایش تدریجی تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه موافقت کرد و اوایل این هفته گفت که در ماه مارس به این برنامه پایبند خواهد بود. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان اوپک پلاس برای رسیدن به هدف افزایش تولید ناموفق بوده اند.

به عنوان مثال، بر اساس داده‌های بازاریاب دولتی SOMO، عراق دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک نتوانست سهمیه اوپک پلاس را در ژانویه به دست آورد.

بسیاری از تحلیلگران سال گذشته هشدار دادند که در میان مشکلات فزاینده، نفت ممکن است در سال آینده به ۱۰۰ دلار یا بیشتر در هر بشکه برسد.

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.