صفحه اصلی / سرخط خبرها / رونق صنعتی کشور با ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی
رونق صنعتی کشور با ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی

رونق صنعتی کشور با ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی

در طرح سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ و دارای پشتوانه مالی مناسب، 48 پروژه بزرگ صنعتی کشور را انجام می‌دهندکه 42 پروژه آن با وزارت صنعت، معدن و تجارت و 6 پروژه دیگر با وزارت نفت است.

قرار است از محل افزایش سرمایه این شرکت‌ها (سود سال‌های گذشته) تأمین مالی پروژه‌های یاد شده انجام شود. از آنجا که این شرکت‌ها در تأمین نقدینگی با چالشی مواجه نیستند می‌توان گفت که پروژه‌ها در موعد مقرر و طبق برنامه به بهره‌برداری خواهند رسید و برکات آن عاید کشور و مردم عزیزمان می‌شود. ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور، می‌تواند توسعه متوازن اقتصای و صنعتی را برای کشور به ارمغان بیاورد. باید تأکید کرد که با افتتاح پروژه‌های یاد شده می‌توان ضمن ایجاد اشتغال به توسعه صنعتی کمک قابل توجهی کرد.

البته بخش عمده پروژه‌ها در حوزه زیرساخت و در همین راستا ایجاد نیروگاه است. همان گونه که صنعتگران تجربه کردند، خاموشی‌ها در تابستان مشکلات متعددی را در زمینه تولید ایجاد کرد و حتی باعث تغییر قیمت‌ها شد، لذا یکی از اقدام‌ها برای حل این چالش، تأمین برق است. قرار است تأمین برق به میزان ۱۰ هزار مگاواتی که البته قابل افزایش تا ۱۵ هزار مگاوات است در دستور کار قرار گیرد. بدین جهت حداقل ایجاد ۴ نیروگاه در ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور تعریف شده است.از طرف دیگر باید عنوان کرد که عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور بر بورس نیز اثر خواهد داشت و قطعاً این امر سبب می‌شود که شاخص بورس تحت تأثیر قرار گیرد.

روزنامه ایران- ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

وجیه‌الله جعفری
رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.