صفحه اصلی / اجتماعی / اشتغال‌زایی بنیاد برکت برای ۶ هزار نفر با احیای ۱۷۷ واحد صنعتی
اشتغال‌زایی بنیاد برکت برای ۶ هزار نفر با احیای ۱۷۷ واحد صنعتی

در سال 1400 و با سرمایه‌گذاری 27 هزار میلیاردی صورت گرفت؛

اشتغال‌زایی بنیاد برکت برای ۶ هزار نفر با احیای ۱۷۷ واحد صنعتی

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال 177 واحد صنعتی و تولیدی را احیا کرده و به چرخه تولید بازگردانده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب، بنیاد برکت اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری و ارائه تسهیلات به ۱۷۷ بنگاه متوسط تولیدی و صنعتی کرده است.
محمد ترکمانه تاکید کرد: احیای این ۱۷۷ واحد تولیدی راکد و نیمه‌راکد و بازگشت‌شان به چرخه تولید باعث ایجاد اشتغال برای بیش از ۶ هزار و ۶۹ نفر به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور شده است.
وی خاطرنشان کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این ۱۷۷ واحد تولیدی و بنگاه صنعتی ۲۶ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال است.
ترکمانه یادآور شد: بسیاری از این واحدهای تولیدی، متاثر از شیوع ویروس کرونا دچار رکود شده و به حالت تعطیل و نیمه‌تعطیل درآمده و با حداقل ظرفیت تولید فعالیت می‌کردند.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، بنگاه‌های تولیدی و صنعتی احیا شده توسط این بنیاد در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فنی و مهندسی، دام‌پروری، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی فعال هستند.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی احیا شده در استان‌های سراسر کشور و از جمله چهارمحال و بختیاری، کردستان، سیستان و بلوچستان، زنجان و خراسان جنوبی و شمالی قرار دارند.


ترکمانه در تشریح فرآیند توانمندسازی اقتصادی واحدهای صنعتی گفت: بنیاد برکت در چهار مدل تسهیلات‌محور، بنگاه‌محور، کارگاهی و پشتیبانی کسب و کار اقدام به توانمندسازی، احیا و افزایش تولید بنگاه‌های متوسط صنعتی و تولیدی می‌کند.
ترکمانه تاکید کرد: اقدامات بنیاد برکت در حوزه توانمندسازی اقتصادی به خصوص در بخش‌های کارگاهی و حمایتی باعث احیای تعدادی از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا و بازگشت‌شان به چرخه تولید شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های ابن بنیاد در حوزه توانمندسازی واحدهای تولیدی بیان کرد: بنیاد برکت تا به امروز و در مجموع، اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۸۵۰ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است.
ترکمانه با تاکید بر سیاست عدم تصدی‌گری از سوی بنیاد برکت ادامه داد: ۸۰ هزار میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۸۵۰ بنگاه سرمایه‌گذاری شده است و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از ۲۹۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احمدرضا فرشچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.