صفحه اصلی / سرخط خبرها / واکنش امیرعبداللهیان به اقدام واشنگتن در بازگرداندن معافیت‌های تحریمی ایران: آنچه روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، ولی کافی نیست / به طرف آمریکایی از طریق واسطه‌ها گفته ایم باید حسن نیت خود را در عمل ثابت کنند؛ «حسن نیت در عمل» یعنی اینکه بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد
واکنش امیرعبداللهیان به اقدام واشنگتن در بازگرداندن معافیت‌های تحریمی ایران: آنچه روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، ولی کافی نیست / به طرف آمریکایی از طریق واسطه‌ها گفته ایم باید حسن نیت خود را در عمل ثابت کنند؛ «حسن نیت در عمل» یعنی اینکه بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد

واکنش امیرعبداللهیان به اقدام واشنگتن در بازگرداندن معافیت‌های تحریمی ایران: آنچه روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است، ولی کافی نیست / به طرف آمریکایی از طریق واسطه‌ها گفته ایم باید حسن نیت خود را در عمل ثابت کنند؛ «حسن نیت در عمل» یعنی اینکه بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در واکنش به معافیت های اخیر آمریکا اظهار داشت: به طرف آمریکایی از طریق واسطه ها گفتیم باید حسن نیت خود را ثابت کنند. وزیر خارجه خاطرنشان کرد: آنچه بر روی کاغذ رخ می دهد خوب است ولی کافی نیست. حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران تصریح کرد: تضمین را در همه سطوح سیاسی. حقوقی و اقتصادی مطالبه کردیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از «انتخاب»، حسبن امیرعبداللهیان امروز در حاشیه مراسم تجدید بیعت با امام خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات رابرت مالی مبنی بر اینکه نمیتوانیم تضمین دهیم که دولت بعدی آمریکا به برجام پایبند باشد، گفت: در میز مذاکرات وین برای لغو تحریمها یکی از موضوعات اصلی ما گرفتن تضمینهاست. ما تضمین را در همه سطوح سیاسی حقوقی و اقتصادی مطالبه کردیم.

او توضیح داد: در بحث مذاکرات وین برای لغو تحریم ها یکی از موضوعات اصلی گرفتن تضمین های لازم به ویژه از طرف‌های غربی برای اجرای تعهداتشان است لذا آنچه که ایران در خصوص تضمین ها دنبال می کند در این راستا است. ما به دنبال اخذ تضمین در حوزه های سیاسی، حقوقی و اقتصادی هستیم و این موضوع را مطالبه می کنیم. در برخی از بخش ها توافقاتی حاصل شده است و تیم مذاکره کننده ما با جدیت اخذ تضمین‌های ملموس از طرف های غربی برای اجرای تعهداتشان را در جریان مذاکرات وین دنبال می کند.

امیرعبداللهیان درباره معافیتهای اخیر آمریکا اظهار داشت: به طرفهای آمریکایی از طریق واسطه ها گفتیم باید حسن نیت خود را ثابت کنند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: آنچه بر روی کاغذ رخ می دهد خوب است ولی کافی نیست.

وزیر خارجه توضیح داد: ما به طرف‌های آمریکایی به واسطه برخی از افرادی که این روزها پیام هایی را منتقل می کنند اعلام کرده ایم که آن ها باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند. حسن نیت در عمل یعنی اینکه بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: لغو برخی از تحریم‌ها به معنای واقعی خود می تواند ترجمان حسن نیت‌شان باشد . آمریکایی ها از این موضوع صحبت می کنند ولی باید دانست آنچه که بر روی کاغذ رخ می دهد خوب است اما کافی نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.