صفحه اصلی / کارآفرینی / اقیانوس قرمز آژانس‌های تبلیغاتی آنلاین
اقیانوس قرمز آژانس‌های تبلیغاتی آنلاین

اقیانوس قرمز آژانس‌های تبلیغاتی آنلاین

با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی عموم مردم به اینترنت و فضای مجازی، تبلیغات محیطی کاربرد خودش را از دست داده و جای خود را به تبلیغات آنلاین داده است. البته تبلیغات محیطی همچنان برای برندسازی کاربرد دارد اما برای تبلیغات بیشتر از نوع جدید آن یعنی تبلیغات آنلاین استفاده می‌گردد.

در این میان شرکت‌های بسیاری خدمات مختلفی را در حوزه‌ی تبلیغات آنلاین عرضه می‌کنند، به عنوان مثال تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیوئی و…. اما نکته مهم در این حوزه این است که به دلیل اینکه همه این خدمات به صورت پلتفرمی عرضه می‌شود، اگر یک شرکت بتواند نوآوری خاصی را در این زمینه داشته باشد می‌تواند همه‌ی سهم بازار را برای خود بگیرد. به بیان دیگر محدودیتی در عرضه خدمات وجود ندارد. به همین دلیل تمامی این شرکت‌ها به نوآوری باز روی آورده‌اند؛ به این معنی که ایده‌های افراد مختلف چه درون سازمان و چه بیرون سازمان را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را تحلیل می‌کنند و در صورت نیاز آن را به مرحله اجرا می‌برند. در همین راستا می‌بینیم که بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ، دارای شرکت‌های مختلفی هستند که در واقع از همان ایده‌ها و نوآوری‌ها به وجود آمده است.

از طرف دیگر، یکی از مهم‌ترین پارامترها در تبلیغات، میزان نتیجه‌گرایی است. به این معنی که تبلیغاتی که انجام شده چقدر دقیق بوده است و آیا به دست مخاطب خود رسیده است؟ این چیزی است که آژانس‌های تبلیغاتی با استفاده از خود مشتری و تحلیل داده‌هایی که از او می‌گیرند به دست ‌می‌آید. هنوز در زمینه تبلیغات در ایران به صورت مفید از تحلیل داده‌ها استفاده نمی‌شود و خود این موضوع می‌تواند برای یک شرکت جدید به عنوان مزیت رقابتی و یا حتی نوآوری مخرب محسوب گردد. زیرا با بالاتر رفتن دقت تبلیغات و هدفگرایی بیشتر آن، مشتریان به سمت این شرکت جدید خواهند آمد.

 

آرمین عبدالمحمدی، دانشجوی مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران

همچنین مطالعه کنید:

تامین ۱۸ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور با مشاغل خانگی برکت

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر تاکید کرد: طرح‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.