صفحه اصلی / سرخط خبرها / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر امروز
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر امروز

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر امروز

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه امروز(۱۴ بهمن‌ماه) در کشور، آسمانی آفتابی و جوی آرام حاکم است، از ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور از اواخر وقت امروز خبر داد.

صادق ضیاییان، با اشاره به وضعیت کلی آب و هوای کشور خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در مناطق صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت پنجشنبه (۱۴ بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی برای نواحی شمال غرب و غرب، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه( ۱۵ بهمن ماه) شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش یافته و در نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سواحل غربی دریای خزر و همچنین شمال فارس و شمال بوشهر بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف قابل انتظار است. شنبه( ۱۶ بهمن) علاوه در نواحی ذکر شده در بخش هایی از شمال شرق، شرق و سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت.

ضیاییان با اشاره به ورود سامانه بارشی دوم از اواسط هفته آینده افزود: یکشنبه( ۱۷ بهمن ماه) فعالیت سامانه بارشی به استانهای ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز و نواحی شمال شرق محدود خواهد بود و اوایل وقت دوشنبه( ۱۸ بهمن ماه) از شمال شرق کشور خارج خواهد شد. از اواخر وقت دوشنبه( ۱۸ بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی دیگری مجددا در نواحی شمال غرب و غرب بتدریج افزایش ابر و بارش برف و باران قابل پیش‌بینی است.

وی افزود: روز شنبه( ۱۶ بهمن ماه) در بخش‌هایی از مرکز، شرق، جنوب شرق، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود. پنجشنبه و جمعه( ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه) برای سواحل دریای خزر و اردبیل روند افزایش دما و گرد و باد و طی روزهای شنبه و یکشنبه( ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه) کاهش محسوس دما (۱۰ تا ۱۴ درجه) در این مناطق انتظار می‌رود.

ضیاییان با اشاره به روند کاهش دما گفت: از شنبه( ۱۶ بهمن ماه) در دامنه های جنوبی البرز، نیمه غربی و مرکز و از یکشنبه( ۱۷ بهمن ماه) در نواحی شرق و شمال شرق کشور روند کاهش دما (۶ تا ۸ درجه) پیش بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت دریاهای کشور اضافه کرد:  شنبه( ۱۶ بهمن ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه( ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه( ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ) دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۵ بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری و غبارآلود همراه با بارش باران در اواخر روز با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۶ بهمن ماه) ابری در صبح به همراه احتمال بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۴ بهمن‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱۸- درجه سانتیگراد و فردا (۱۴ بهمن‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۴ ۱۵ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.