صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / نوری: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیادها سرمایه‌های کشورند
نوری: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیادها سرمایه‌های کشورند

نوری: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در المپیادها سرمایه‌های کشورند

وزیر آموزش و پرورش، پایه اساسی تحرک اقتصادی کشور را شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان دانست و گفت: قطعا مدارس و دانش آموزان ما در راس این تحرک اقتصادی هستند و اگر در مدارس برای دانش آموزان ما این فرصت فراهم نشود، مطمئنا در دانشگاه هیج استادی موفق نخواهد شد که این استعداد را شکوفا کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، یوسف نوری در مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی،جهانی و فعالیت‌های پژوهش محور که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد:  در راس تولید ناخالص داخلی و شاخص های توسعه انسانی نخبگان قرار دارند که با ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد به واسطه اختراعاتی که دارند و راه اندازی کسب و کارها قرار داشته و نقش بی‌بدلی دارند و قطعا پایه اساسی این تحرک اقتصادی تحرک شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان سرآمد و سازندگان این مملکت اسلامی‌اند، با اشاره به میلاد امام محمد باقر و ایام دهه فجر، تصریح کرد: امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) پدیدآورنده اولین دانشگاه در نظام اسلامی هستند که برنامه درسی این دانشگاه هم متناسب با دانش آموزان بود و دانش آموزان خود درس و هم مباحثه‌ای و معلم خود را انتخاب می‌کردند و در واقع دانش آموز در این زمینه‌ها اختیار داشت.

نوری با طرح این پرسش که چرا گقته می‌شود مدارس سمپاد اعم از مدارس درون سازمان ملی استعدادهای درخشان و بیرون از این سازمان مدارس نسل سوم هستند؟، تاکید کرد: دلیل آن این است که دانش آموزان در این مدارس زمینه پژوهشی، گروه و موضوع، هم شاگردی و … را خود انتخاب می‌کنند و این منجر به کارآفرینی می‌شود. هیچ گاه خروجی مدارسی که این چنین‌اند برای احراز شغل معطل نمی‌ماند چراکه خالق شغل‌اند و کارآفرین‌اند. البته باید تمام مدارس ما از نسل اول به نسل سوم و چهارم منتقل شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با یاد کردن از شهید لطفی نیاسر و دیگر شهیدان سمپاد و دکتر مرحوم اژه‌ای به عنوان  پدر  سمپاد، گفت: امروز این امنیت به واسطه رشادت این افراد است و ما افتخار می‌کنیم که بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم و اگر مقام معظم رهبری از استعدادهای برتر  حمایت نمی‌کرد ما امروز نه این مدارس و نه این میتینگ‌ها (دیدارها) را داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود تاکید کرد: بی ترید المپیادها زمینه ساز تحقیقات بنیادی و توسعه‌ای ما هستند و بچه‌های شرکت کننده در جشنواره خوارزمی زمینه ساز تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی‌اند و اگر این دو در کشوری ترویج یابد آن کشور قطعا به استقلال کامل در تمام عرصه‌ها خواهد رسید. دانش‌آموزان نخبه شرکت کننده در المپیاد این استعداد را دارند و سرمایه اجتماعی برایمان ایجاد می‌کنند که البته از این امر امروز در جهان به عنوان یک سرمایه سیاسی  نیز یاد می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.