صفحه اصلی / سرخط خبرها / همکاری های مشترک موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا
همکاری های مشترک موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا

در زمینه پژوهش های مرتبط با صنعت خودرو آغاز شد

همکاری های مشترک موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا

نشست مشترک موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با هدف آشنایی با توانمندی های طرفین و ایجاد زمینه های مشترک همکاری در حوزه های پژوهشی مرتبط با صنعت خودرو با حضور تنی چند از مدیران، پژوهشگران و محققین دو سازمان برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا در ابتدای این نشست مسعود کمالی اردکانی مدیر کل دفتر توسعه ارتباطات موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی توضیحات مفصلی در خصوص ساختار موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ارائه کرد و به تشریح ظرفیت ها و تجارب این موسسه در محورهای پژوهشی و مطالعاتی مرتبط با بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور پرداخت.
در ادامه این جلسه، مصطفی محمدی مدیر گروه پژوهش¬های صنعت موسسه با اشاره به فعالیت¬های موسسه در سال های گذشته متمرکز بر استحصال چالش ها و تبیین راهکارهای متناسب برای توسعه توان رقابتی صنعت خودرو گفت: از جمله این پژوهش ها می توان به طرح ها و گزارشات پژوهشی و مطالعاتی این موسسه در حوزه های زنجیره ارزش، نظام تنظیم گری، مشارکت های بین المللی، اقلام گلوگاهی، هم پیوندی منطقه ای و جهانی، توسعه صادرات، بهره وری، تامین مالی، زیست بوم نوآوری و … اشاره کرد که می تواند توسط ذینفعان در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های صنعت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.
تبیین و معرفی امکانات، زیرساخت ها و توان مهندسی مرکز نوآوری و طراحی خودرو سایپا
در ادامه جلسه مهدی رادمنش مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اشاره به توانمندی ها و امکانات این مرکز افزود: این مرکز توانایی پوشش بخش بزرگی از آزمون های غیرمخرب را برای صنعت خودرو دارد که این مهم به مدد ظرفیت این شرکت در بخش مهندسی و طراحی و همچنین وجود زیرساخت های طراحی و تست ایجاد شده است.
وی طراحی خودرو از طریق واقعیت مجازی، ساخت مدل های Clay و Master و ساخت نمونه های فیزیکی با کارکرد عملیاتی (Prototype) را از جمله توانمندی های این مرکز در حوزه طراحی خودرو عنوان کرد و گفت: از آنجا که جایگاه مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ابتدای زنجیره توسعه محصولات به عنوان موتور محرک و جلوبرنده گروه در تحقق اهداف تدوین شده با ایجاد زیر ساختهای لازم پتانسیل ها و توانمندی های خود را جهت آزمون و تست خودرو توسعه داده است، هم اکنون جایگاه خود را به عنوان راهبر پروژه های توسعه محصول به ویژه در بخش خودروهای سواری تثبیت کرده است.
رادمنش تصریح کرد: در همین راستا، نظام توسعه محصول سایپا (SPDS)، بر مبنای رویکرد جدید توسعه محصول و با الگوبرداری از خودرو سازان بزرگ جهانی طراحی شده است. این نظام با ایجاد منطق ارزیابی دروازه ای (Gate way) و در نظر گرفتن تعامل بین فرایندها و با دیدگاه پروژه محور و یکپارچه درسطح گروه خودروسازی سایپا، به منظور کاهش زمان و هزینه های توسعه محصول ایجاد شده است. هدف اصلی انتقال تغییرات و اصلاحات مورد نیاز از فازهای نهایی طراحی به مراحل اولیه است.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات خودرو سایپا به عنوان نخستین مرکز تحقیقات و طراحی خودرو دانش بنیان کشور، علاوه بر توانایی در حوزه طراحی و مهندسی اجزای خودرو (بدنه، تزئینات، اجزای پلت فرمی و سامانه های برق، الکترونیک و مکانیک خودرو) توانایی ارائه انواعی از تست های آزمایشگاهی در صنعت خودرو از قبیل قابلیت ها در حوزه تست خودرو و قطعات، آزمونهای تست جاده، آزمونهای اندازه برداری دقیق، آزمونهای ارتعاشات و شبیه سازی جاده، آزمونهای برخورد غیر مخرب، تست های شتاب بالا جهت حفظ سلامت سرنشین در هنگام تصادف، آزمونهای صدا، مودال و تغییر فرم استاتیکی بدنه، آزمون آلایندگی خودرو تا سطح یورو۶ و آزمونهای مرتبط با شرایط جوی را دارد. در همین راستا تمام محصولات تولید داخل و حتی محصولات مونتاژی لازم است تست ها و تاییدیه های این مرکز را برای عرضه در بازار داخلی کسب نمایند.
در ادامه این نشست حاضرین در نشست از امکانات و توانمندی های مرکز نوآوری و طراحی سایپا بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت های آزمایشگاهی این مرکز در حوزه طراحی و تست خودرو آشنا شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.