چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / چرا سازمان تملیکی خودروهای لاکچری را واگذار کرد؟!
چرا سازمان تملیکی خودروهای لاکچری را واگذار کرد؟!

سومین مرسدس بنز SLS بلک سریز هم ترخیص شد!

چرا سازمان تملیکی خودروهای لاکچری را واگذار کرد؟!

برخی از پست‌های اینستاگرامی از فروش و واگذاری تعدادی خودروهای لوکس بالای ۲۵۰۰ سی‌سی توسط سازمان اموال تملیکی طی روزهای اخیر حکایت دارد.
مثلاً در این پست اینستاگرامی می‌بینید که از فروش و‌ ترخیص سومین مرسدس بنز SLS بلک سریز خبر می‌دهد که در کشورهای اروپایی نیز به‌عنوان خودروی لاکچری به‌حساب می‌آید تا چه برسد به ایران. این خودروهای چند ده میلیارد تومانی در حالی در خیابان‌های پایتخت و کلان‌شهرها در حال دور دور و ویراژ هستند که اکثریت جامعه با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ و هستند مادران و پدرانی که از ترس شرمنده شدن در برابر فرزندان خود دنبال غذا در سطل‌های زباله در همین خیابان‌های پایتخت هستند.

بااین‌حال، بر اساس گزارشی که سایت «راه امروز» در تاریخ دوم بهمن ۱۴۰۰ منتشر کرده، برخی شنیده‌های دیگر حاکی از این است که برخی گمرکات، مجوز تردد به خودروهایی با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی لاکچری را به‌صورت غیرقانونی و پنهانی صادر کرده‌اند.

قبلاً نیز خبری در خصوص اجازه گذر موقت خودروهای لوکس از سوی برخی از مناطق آزاد و ویژه منتشر شد اما همه مسئولین در مقابل آن سکوت اختیار کردند.

با همه این‌ها، نگرانی دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که با نقض قانون منع تردد خودروهای بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی لاکچری، این رویه غیرقانونی تسری پیدا کند و ازاین‌پس شاهد دورهمی خودروهای لوکس و آمریکایی در خیابان‌های بالای شهر تهران باشیم. جدای از این‌ها، با دور زدن این مصوبه قانونی، ممکن است بازار اجاره خودروهای لوکس برای دور دور کردن بار دیگر رونق بگیرد.

بنابر این گزارش، «کرایه شبانه خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و آمریکایی در پایتخت برای تردد در مناطق الهیه، فرشته، اندرزگو تهران به بالای بیش از ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد. در میان رصد برخی آگهی‌های اجاره خودرو که در فضای مجازی منتشر می‌شود، نیز نشان می‌دهد که برای اجازه یک شب خودروی بنز S۵۰۰ تولید سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ با سه رنگ مشکی، سفید و زرشکی، با راننده باید ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و بدون راننده باید ۶ میلیون ۶۸۰ هزار تومان کرایه پرداخت کنی. یا در آگهی دیگری، برای اجاره یک شب خودروی بنز E۲۵۰ سال ۲۰۱۴ مشکی‌رنگ، قیمت با راننده ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بدون راننده ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیدشده است. همچنین برای اجاره خودروی BMWx۴ تولید سال ۲۰۱۷ قیمت با راننده ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بدون راننده ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درج‌شده است. هرچند برخی می‌گویند: قیمت اجاره ماشین‌ها به‌شدت بالا رفته و حالا ماشین‌های آمریکایی و لوکس که قیمت‌های خودشان را دارند؛ مثلاً ممکن است برای یک شبانه‌روز ۳۰ میلیون اجاره داده شوند.»

همچنین مطالعه کنید:

۴۱۳ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد/ گلستان در قعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بررسی آمار تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.