صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / شاخص بورس، امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
شاخص بورس، امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

شاخص بورس، امروز ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۵۹۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان در بیش از ۴۱۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های بانک ملت، ایران خودرو و بانک تجارت شد و در مقابل شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان در ۱۹۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۶ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب و بیمه اتکایی ایرانیان شد و در مقابل شرکت‌های اعتباری ملل، پلیمر آریا ساسول و پترشیمی زاگرس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.