صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / لزوم ورود جدی معادن سرب و روی کشور به چرخه تولید
لزوم ورود جدی معادن سرب و روی کشور به چرخه تولید

معاون وزیر صمت خبر داد؛

لزوم ورود جدی معادن سرب و روی کشور به چرخه تولید

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ورود جدی معادن سرب و روی کور به چرخه تولید تاکید کرد و گفت: کشور ما اکنون یک وارد کننده سرب و روی است با اینکه ظرفیت تولید خوبی در کشور وجود دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  شاتا رضا محتشمی پور، پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در استان یزد اظهار داشت: این معدن نمونه ای خوب از همراهی معدن و طبیعت است و امیدواریم بتواند به الگویی کامل در زمینه فعالیت خوباقتصادی و استفاده از منابع خدادادی در کنار رعایت حساسیت های زیست محیطی، تبدیل شود.

وی عنوان کرد: امروز صنعت خودرویی کشور ما نگاهش به سوی معادنی چون معادن سرب و روی مهدی آباد است و امیدواریم زحمات وسرمایه گذاری های انجام شده به ثمر برسد.

محتشمی پور از معدن به عنوان مادر و مولد یاد کرد و گفت: وقتی معدن شناسایی شد، فعالیت برای تبدیل فرصت به ارزش افزوده آغازمی شود و این همان اتفاقی است که امروز در معادن بزرگ در حال شکل گیری است.

معاون معادن و فراوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: صنایع بزرگ و مجتمع های بزرگ اقتصادی اثری پایدار در مناطق دارند و بازاری بزرگ برای جذب نیروهای متخصص و مهندسان و نیروهای فنی هستند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود کسانی که مسئولیت توسعه مناطق معدنی را بر عهده دارند، از اکنون برای به فرصت تبدیل کردن این منابع خوب و پاسخ به نیازهای منطقه اقدام کنند.

محتشمی پور ادامه داد: معادن ظرفیت توسعه زنجیره ارزش را در کشور ایجاد می کنند و در کشور ما نیز ظرفیت های بسیار خوبی دراین زمینه وجود دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

وی با بیان اینکه اکنون کشور ما وارد کننده سرب و روی است، افزود: این به معنای آن است که در کشور ظرفیت صنعتی در این زمینه بیشتراز ظرفیت معدنی وجود دارد و امیدواریم معادن بزرگی مثل معدن سرب و روی مهدی آباد، با ورود به چرخه تولید، این کمبود راجبران کنند.

محتشمی پور با اشاره به فرهنگ سرمایه گذاری که در یزد وجود دارد، عنوان کرد: فرهنگ سرمایه گذاری در یزد بسیار عمیق است و هرجا یزدی ها حضور یافته اند، فرصت کارآفرینی بسیار خوبی ایجاد کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آب و انرژی امروز گلوگاه های اصلی در زمینه فعالیت های معدنی و صنعتی هستند،تصریح کرد: تکیه بیش از حد به گاز و انرژی مشکلاتی ایجاد کرده و تکیه بیش از این به گاز نمی تواند قابل قبول باشد و باید در این زمینه فکری اساسی کنیم.

معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت با اشاره به اینکه امسال در اوج تولید گاز هستیم و به طور قطع سال آینده روند تولید گاز درآینده کاهش می یابد، افزود: به دلیل فرهنگ نادرست استفاده از گاز، میزان مصرف شیب بالایی دارد و به زودی در این زمینه در حوزه صنعت و معدن با محدودیت های جدی انرژی مواجه خواهیم شد بنابراین سرمایه گذاری باید هوشمندانه باشد در غیر این صورت، این گلوگاه می تواند سبب کند شدن سرمایه گذاری و تولید در کشور شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.