به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محمدصادق مفتح افزود: کالا پس از تولید، فرآیند توزیع را طی می کند و پس از آن بحث خرده فروشی است که هزینه های مستقل از هم دارند و در فاصله بین قیمت کارخانه تا مصرف کننده نهایی، این ۲ هزینه به آن تعلق می گیرد.
او ادامه داد: با توجه به اینکه مسافت واحدهای تولیدکننده تا مراکز توزیع و مصرف، متفاوت است، اعلام یک قیمت واحد برای مصرف کننده، دقیق نیست و این روش می توانست برخی گران فروشی ها و تخلفات در لایه های توزیع و یا خرده فروشی را ایجاد کند.
آقای مفتح افزود: قیمت تولید کننده، مبنای قیمت را از درب کارخانه قرار می دهد و با توجه به بُعد مسافت و نوع کالا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به قیمت تولید کننده افزوده می شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: فاصله قیمتی بین تولیدکننده ها و خرده فروشی ها در مورد کالاهای مصرفی، تا ۲۰ درصد و کالاهای سرمایه ای تا ۳۰ درصد خواهد بود.
قیمت مصرفکننده کالا حداکثر ۳۰درصد بالاتر از قیمت تولیدکننده
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به این پرسش که درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها از چه زمانی اجرایی میشود؟ گفت: این کار از حدود یک ماه پیش آغاز شد و هر هفته به فهرست کالاها اضافه میشود.