صفحه اصلی / سرخط خبرها / قیمت مصرف‌کننده کالا حداکثر ۳۰درصد بالاتر از قیمت تولیدکننده
قیمت مصرف‌کننده کالا حداکثر ۳۰درصد بالاتر از قیمت تولیدکننده

قیمت مصرف‌کننده کالا حداکثر ۳۰درصد بالاتر از قیمت تولیدکننده

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به این پرسش که درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟ گفت: این کار از حدود یک ماه پیش آغاز شد و هر هفته به فهرست کالا‌ها اضافه می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، محمدصادق مفتح افزود: کالا پس از تولید، فرآیند توزیع را طی می کند و پس از آن بحث خرده فروشی است که هزینه های مستقل از هم دارند و در فاصله بین قیمت کارخانه تا مصرف کننده نهایی، این ۲ هزینه به آن تعلق می گیرد.
او ادامه داد: با توجه به اینکه مسافت واحدهای تولیدکننده تا مراکز توزیع و مصرف، متفاوت است، اعلام یک قیمت واحد برای مصرف کننده، دقیق نیست و این روش می توانست برخی گران فروشی ها و تخلفات در لایه های توزیع و یا خرده فروشی را ایجاد کند.
آقای مفتح افزود: قیمت تولید کننده، مبنای قیمت را از درب کارخانه قرار می دهد و با توجه به بُعد مسافت و نوع کالا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد به قیمت تولید کننده افزوده می شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: فاصله قیمتی بین تولیدکننده ها و خرده فروشی ها در مورد کالاهای مصرفی، تا ۲۰ درصد و کالاهای سرمایه ای تا ۳۰ درصد خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.