صفحه اصلی / اصناف / برندها / چرا استخدام فرد مناسب در سازمان امری ضروری است؟
چرا استخدام فرد مناسب در سازمان امری ضروری است؟

چرا استخدام فرد مناسب در سازمان امری ضروری است؟

در هر کسب و کاری موفقیت با کارمندان آن سنجیده می‌شود و این نیروی انسانی است که می‌تواند یک کسب و کار را به قله موفقیت برساند و یا برعکس آن عمل کند. از مشاغل اجرایی تا مشاغل خدماتی، همگی نیاز به افرادی دارند که بهترین خود را ارائه دهند و به همین خاطر است که همیشه بر استخدام افراد مناسب تاکید می‌شود. اگر سراغ افراد نامناسب بروید، هم هزینه‌ی زیادی از دست می‌دهید و هم کارها ناتمام خواهند ماند. موارد زیر کاملا نشان می‌دهند که چرا باید سراغ افراد مناسب برای سازمان برویم.

زمان

طبق مقاله “چرا شرکت‌ها همیشه باید روی استخدام افراد با استعداد تمرکز کنند؟” که در سایت شنبه مگ منتشر شده، بسیاری از شرکت‌ها یک فرایند استخدام ثابت دارند؛ آنها فقط در صورت نیاز کارکنان جدید را استخدام می‌کنند. این معمولاً زمانی رخ می‌دهد که کارمندی شرکت را ترک کند، یا کسب و کار رشد کند و نیاز به استخدام برای نقش‌های جدید در آن به وجود آید. با این سبک استخدام، شما در زمان نیاز شروع به جذب افراد و جمع‌آوری رزومه‌ها می‌کنید و بعد از آن، کار جذب متوقف می‌شود. این نه تنها می‌تواند روند استخدام را کند کند، بلکه می‌تواند منجر به استخدام افرادی شود که شاید نیاز شما را برآورده نمی‌کنند.

مدیریت افراد در شرکت شما زمان می‌برد. اما مواجهه و تعامل با فردی که برای شغل و سازمان شما نامناسب است تا ۷۰ درصد بیشتر از یک فردی که «عملکرد خوب» در سازمان دارد، زمان می‌برد.

هنگامی که در روند استخدام سراغ افراد مناسب بروید، می‌توانید به جای اینکه نگران انجام شدن درست کارها در بدو ورود او باشید، روی دیگر کارهای کسب و کار تمرکز کنید و با خیال راحت وظایف را به او محول کنید.

خدمات مشتری

با تمرکز بر استخدام افراد با استعداد، که به مشتریان و همکاران احترام می‌گذارد، بهترین تجربه را برای مشتری به وجود می‌آورید و همچنین برند خود را به عنوان برند مشتری مدار معرفی خواهید کرد. کارجویانی که دارای مهارت ارتباطی هستند و می‌توانند به خوبی با دیگر افراد تعامل داشته باشند، برای کسب و کار شما از نان شب هم واجب‌تر هستند. اگر شخصی را استخدام کنید که با مشتری به خوبی برخورد می‌کند، می‌توانید او را در بازار حفظ کنید و برعکس این موضوع اگر اتفاق بیفتد، مطمئنا مشتریان بسیاری را از دست خواهید داد و رقبا برنده میدان خواهند شد. مشتریانی که برای اولین بار به شما سر می‌زنند، می‌توانند به مشتریان ابدی شما تبدیل شوند و این مهارت کارمند شما است که او را حفظ کند.

رشد کسب و کار

رشد شرکت شما به استخدام افراد مناسب ربط دارد و افراد درست، می‌توانند تضمین کننده آینده‌ای روشن برای کسب و کار شما باشد. اگر فضای شرکت خود را برای کارمندان خوشایند کنید، این سرمایه انسانی نهایت تلاش خود را برای رشد کسب و کار انجام می‌دهد. کارمندانی که می‌توانند کار و جایگاه خود در شرکت را به دست بگیرند، نه تنها به رونق کسب و کار شما کمک می‌کنند، بلکه برای تثبیت و بهبود جایگاه خود در شرکت و این صنعت نیز تلاش می‌کنند.

هنگامی که فرد مناسب را استخدام می‌کنید، هزینه‌های گردش مالی کمتری دارد

استخدام به زمان، تلاش و پول نیاز دارد. اما آیا می‌دانستید استخدام افراد مناسب واقعاً می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند؟

ممکن است در زمان ثبت آگهی های استخدامی برای جذب نیروی متخصص و هنگام انتخاب یکی از کارجویان تمام توان خود را بگذارید و هزینه بالایی بکنید، اما استخدام اشتباه می‌تواند باعث شود که برای جایگزینی فردی که استخدام کرده‌اید، عجله کنید و این به معنای خرج کردن پول اضافی است.

وقتی صحبت از هدر رفت حقوق و دستمزد و فروش از دست رفته به میان می‌آید، این رقم می‌تواند ۲۵ درصد از میزان هزینه‌های شما در شرکت را در برگیرد. اما وقتی از همان اول سراغ انتخاب درست بروید و فرد مناسب را برای موقعیت شغلی خود انتخاب کنید،‌ دیگر نگران جایگزین کردن فردی به جای او نخواهید بود و این یعنی هزینه‌ای نیز برای این جابجایی پرداخت نخواهید کرد.

تیم سازی و روحیه کار تیمی

هیچ کسب و کاری به صورت انفرادی رشد نکرده است و البته در آینده نیز، نخواهد کرد. کسب‌وکارها زمانی رشد می‌کنند که تیم‌ها با هم در جهت یک کار یا هدف مشترک همکاری کنند. جذب افراد قوی در کار تیمی کمک می‌کند که فرهنگ سازمانی شما نیز قوی‌تر شود، همان‌طور که وارد کردن افراد نامناسب می‌تواند این فرهنگ و روندها را دچار مشکل کند. علاوه بر این، با استخدام فرد نامناسب باعث می‌شوید که دیگر افراد تیم‌ها نیز از بودن آن فرد در تیم حس خوبی دریافت نکنند و این، می‌تواند باعث شود اعضای فعلی تیم احساس بی‌قراری کنند و منجر به کاهش سطح بهره‌وری می‌شود.

اگر در یافتن استعدادهای مناسب برای شرکت خود مشکل دارید، یکی از راه‌ها ثبت آگهی استخدام در سایت‌های کاریابی معتبر است. افراد متخصص و با استعداد در این سایت‌ها می‌توانند گزینه مناسب شما برای موقعیت‌های شغلی باشند و به این ترتیب، می‌توانید کسب و کار خود را با کمک افراد مناسب به سوی موفقیت و هدف هدایت کنید.

منبع: morrisbixby

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.