صفحه اصلی / اقتصادی / نقش اکوسیستم نوآوری، تبلیغات و رسانه کشور در طراحی هویت رسانه ای وزارت صمت
نقش اکوسیستم نوآوری، تبلیغات و رسانه کشور در طراحی هویت رسانه ای وزارت صمت

رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت اعلام کرد:

نقش اکوسیستم نوآوری، تبلیغات و رسانه کشور در طراحی هویت رسانه ای وزارت صمت

رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت بر نقش اکوسیستم نوآوری و رسانه کشور در طراحی هویت وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد.

حسین زاده قشمی در اولین نشست هم اندیشی حوزه تبلیغات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب، افزود: در رویکرد جدید و متفاوتی که در پیش گرفته ایم به اکوسیستم نوآوری کشور میدان بیشتری خواهیم داد و وزارت صمت خاستگاه درستی برای رشد اکوسیستم نوآوری کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه صاحبان ایده و خلاقیت کشور درون این اکوسیستم جمع شده اند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده بهینه نمود تا هویت سازی و خلق برند واقعی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت اتفاق بیفتد.

مردم؛ مخاطب هویت سازی هستند

رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت با اشاره به اینکه طراحی و هویت بصری در واقع ایجاد تصویر هویتی از رویکردهای کلان و جریان فکری هویت در ذهن مخاطب می باشد، اضافه کرد: مخاطب این هویت سازی مردم و لایه‌های پایین جامعه و گفتمان نیز گفتمان حاکمیت یعنی انقلاب اسلامی و ادبیات ما گام دوم انقلاب می باشد.

زاده قشمی در بخش دیگری از سخنان خود تدوین استراتژی و خلق هویت را شامل دو محور خلق هویت نامشهود و خلق هویت مشهود دانست و گفت: هویت نامشهود شامل هویت راهبردی و مفهومی و هویت مشهود نیز شامل هویت بصری، کلامی و حسی است.

اهداف هویت سازی و خلق برند در وزارت صمت

وی همچنین به اهداف این هویت سازی و خلق هویت اشاره داشت و بیان کرد: ایجاد یک اثر احساسی در ذهن بیننده، آگاه کردن بیننده درباره خصوصیات اصلی هویت و یکسان کردن جنبه های مختلف یک کسب و کار با استفاده از طراحی یکپارچه از اهداف این خلق هویت می باشد.

رئیس مرکز ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در برنامه تحولی جدید وزارت صمت ۹۰ کلان پروژه تعریف شده است، یادآوری کرد: ۱۰ پروژه کلان در سه ماهه اول آغاز شده است که طراحی هویت بصری یکی از آنها می باشد.

زاده قشمی با بیان اینکه به دنبال ایجاد مفهومی جدید از برند در طراحی هویت بصری وزارت صمت هستیم، گفت: فرهنگ در منشور این برند شامل برنامه تحولی دولت، بیانات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب، تصویر دولت جدید و فرهنگ خدمت و پاسخگویی، فرهنگ کار و اشتغال (نگاه عمومی)، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن کشاورزی می باشد.

لایه جامعه سازی گام دوم انقلاب

وی همچنین با بیان اینکه ما در گام دوم انقلاب در لایه جامعه سازی هستیم و ادبیات ما باید با کف جامعه تطبیق پیدا کند، تأکید کرد: ما پس از انقلاب به نظام سازی و دولت سازی، جامعه سازی و نهایتاً به تمدن سازی خواهیم رسید.

رئیس مرکز ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اهداف و اولویت‌های وزارتخانه که در طراحی برند باید لحاظ گردد، بیان کرد: از جمله اهداف و اولویت‌ها توسعه فناوری، توسعه اشتغال، اولویت تولید و صادرات دانش بنیان، توجه به بخش خصوصی، ارتقاء سهم ارزش افزوده، زیست‌بوم فناوری، ارتقاء بهره‌وری، افزایش سهم صادرات صنعتی کشور، افزایش جذب سرمایه گذاری، افزایش کارایی نظام توزیع و خدمات، ارتقاء سهم معدن و فعالیت‌های معدنی، مدیریت بازار، افزایش سهم صادرات غیرنفتی و ابزارهای نوین تامین مالی است.

زاده قشمی همچنین بازطراحی ساختار وزارت صمت را نقطه عطفی برای هویت سازی جدید و طراحی هویت جدید بصری در این وزارتخانه دانست.

گفتنی است مسیر پیش بینی شده برای طراحی بصری در وزارت صمت با استفاده از شرکتهای خبره شامل تدوین کلیات طرح، فراخوان شرکت های خبره، برگزاری ریورس پیچ(reverse pitch)، دریافت پروپوزال، انتخاب تیم اجرایی، عقد تفاهم و قرارداد و کنترل پروژه و اجراء می باشد که امروز با حضور شرکت‌های خبره ریورس پیچ (reverse pitch) در همین راستا برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.