صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / آیا سیگار گران شد؟
آیا سیگار گران شد؟

آیا سیگار گران شد؟

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت برخی برندهای سیگار طی هفته‌های اخیر است، اما طبق گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی، این افزایش قیمت به دلیل سوء استفاده برخی عوامل توزیع رخ داده و هنوز افزایش قیمت ناشی از افزایش مالیات و تغییر سال میلادی اعمال نشده است.

محمدرضا تاجدار، با بیان اینکه هنوز قیمت تمام برندها افزایش نیافته، اظهار کرد: یکی از شرکت‌های بین المللی، بسته بندی خود را تغییر داده، اما قبل از تغییر بسته‌ها، خبر آن به بازار منتقل شد.

در نتیجه به گفته وی، برخی توزیع‌کنندگان محصولات با بسته بندی قبلی را جمع کردند و عرضه نکردند. چرا که با این روش به مصرف کننده القا می‌شود، سیگارها با بسته بندی قبلی اصل و سایر بسته بندی‌ها تقلبی است. بنابراین تا زمانی که موجودی دارند، همان سیگارها را با قیمت بالاتر می‌فروشند.

رئیس انجمن محصولات دخانی با بیان اینکه مصرف کننده به دلیل عادت به بسته‌بندی قبلی، با قیمت بالاتر هم آن را می‌خرد، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از انواع محصولات این شرکت بین‌المللی حتی تا ۲۰ هزار تومان گران‌تر از محصولات جدید آن فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه این تخلف از سوی برخی خرده فروشان و توزیع‌کنندگان عموما غیرمجاز انجام می‌شود، اظهار کرد: پس این افزایش قیمت ناشی از افزایش مالیات در فصل آخر امسال نیست.

به گفته تاجدار عموماً در سه ماهه آخر سال به دلیل تغییر سال میلادی، انتظارات تورمی وجود دارد. البته در فصل پایانی سال جاری، افزایش مالیات هم بر قیمت‌ها اثر خواهد گذاشت، اما هنوز افزایش قیمت ناشی از این دو مسئله اعمال نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.