صفحه اصلی / سرخط خبرها / ابراز نگرانی شمس‌الدین حسینی از مشکلات ایجاد شده در زمینه صادرات کیوی
ابراز نگرانی شمس‌الدین حسینی از مشکلات ایجاد شده در زمینه صادرات کیوی

ابراز نگرانی شمس‌الدین حسینی از مشکلات ایجاد شده در زمینه صادرات کیوی

نماینده مردم تنکابن در مجلس با اشاره به مشکلاتی که در زمینه صدور کیوی مازندران به کشورهای دیگر ایجاد شده، نسبت به وضعیت صادرات محصولات کشاورزی ابراز نگرانی کرد و از وزرای صمت، کشاورزی و امور خارجه خواست تا این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سید شمس‌الدین حسینی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی نسبت به وضعیت صادرات محصولات کشاورزی ابراز نگرانی کرد و گفت: یکی از مقولات مهم در اقتصاد  ایران، صادرات محصولات کشاورزی است چرا که با معیشت و درآمد قشر وسیعی گره خورده است. محصول اصلی مردم غرب استان مازندارن و کشاورزان ما کیوی و مرکبات است. سال گذشته مردم ما به بهانه تنظیم بازار متضرر شدند و امسال به خاطر مشکلاتی که در زمینه صدور محصولات کشاورزی و به‌ویژه کیوی اتفاق افتاده، دچار مشکل شده‌ایم.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور خارجه خواست که از مسیر دیپلماسی خارجی و رایزنی‌ها و امور فنی به این موضوع بپردازند.

به گزارش ایسنا، چندی پیش اخباری مبنی بر بازگشت محموله‌های سیب زمینی از ازبکستان منتشر شد. پس از آن نیز روسیه به دلیل استفاده از چندین سم واردات فلفل را از ایران به کشورش ممنوع کرد. بعد از آن نیز اخباری مبنی بر برگشت خوردن محموله‌های کیوی ایران از هند به دلیل باقی مانده سموم کشاورزی منتشر شد. اخیرا هم ادعا می‌شود که ترکمنستان واردات سیب زمینی ایران را ممنوع کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.