صفحه اصلی / اقتصادی / کاهش ۳۰ درصدی مصرف میوه در شب یلدا
کاهش ۳۰ درصدی مصرف میوه در شب یلدا

کاهش ۳۰ درصدی مصرف میوه در شب یلدا

اسماعیل مرادیان نایب رییس اول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، خاطر نشان کرد: میزان خرید میوه در شب یلدا ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته که بیماری کرونا در کشور همه‌گیر شده بود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد و متاسفانه مردم اشتیاقی برای خرید میوه در شب یلدا از خود نشان ندادند.

نایب رییس اول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، خاطر نشان کرد: میزان خرید میوه در شب یلدا ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته که بیماری کرونا در کشور همه‌گیر شده بود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

اسماعیل مرادیان در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل مردم برای خرید میوه در شب یلدا کاهش پیدا کرده است؟ گفت: میزان خرید میوه نسبت به سال گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرد و می‌توان گفت ۳۰ درصد افت خرید میوه در شب یلدا را داشتیم. متاسفانه مردم اشتیاقی برای خرید میوه در شب یلدا از خود نشان ندادند.

وی با بیان اینکه میوه افزایش قیمت ملموسی را تجربه نکرده است، افزود: قیمت سایر کالا‌های اساسی آنقدر در کشور روند صعودی به خود گرفت که خرید میوه از سبد خانوار‌ها حذف شد و بار‌ها در میدان اصلی میوه و تره‌بار بدون خریدار ماند. به همین دلیل سیاستی برای افزایش نرخ میوه اعمال نشد و قیمت‌ها ثابت ماند.

همچنین در این رابطه مصطفی دارایی‌نژاد رییس اتحادیه بار فروشان گفت: حدود ۵ هزار تن هندوانه، ۶ هزار تن انار در میدان میوه و تره‌بار برای نیاز مردم در شب یلدا توزیع شد. در مجموع به مناسبت این شب حدود ۱۷ هزار تن میوه در میدان توزیع کردیم.

وی بابیان اینکه غرفه‌داران و واحد‌های صنفی بار میدان را خریداری کردند، گفت: در سال جاری اوضاع خرید از میدان نسبت به سال گذشته بهتر بود چراکه قیمت‌ها مناسب بودند. این فعال اقتصادی با اشاره به خلوت بودن میدان یک روز بعد از یلدا، گفت: امروز باری در میدان خالی نشد و اگر بار می‌آمد چندان خریداری نداشت و این نشان می‌دهد واحد‌های صنفی و غرفه‌داران از روز گذشته هنوز بار دارند.

به گفته وی قیمت میوه در میدان به شرح زیر بود؛ هندوانه در میدان کیلویی ۵ تا ۸ هزار تومان، انار ساوه کیلویی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، انار شیرازی کیلویی ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان، انار دماوند کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، خرمالو شمالی کیلویی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، خرمالو کن کیلویی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال کیلویی ۸ تا ۱۲ هزار تومان و سیب کیلویی ۸ تا ۱۵ هزار تومان.

گفتنی است اسدالله کارگر رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در همین رابطه گفت: خرید امسال نمره قبولی مغازه‌داران را نگرفت و استقبال برای خرید میوه قابل توجه نبود؛ چراکه توان خرید مردم به نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی سود مصوب واحد‌های صنفی را ۳۵ درصد عنوان کرد و افزود: بسیاری از واحد‌های صنفی برای اینکه حال مردم را درک کنند میزان سود خود را در شب یلدا و دیگر مناسب‌ها کاهش می‌دهند و سود ۲۰ تا ۲۵ درصد را اعمال می‌کنند که حتی این مسئله هم نتوانست مشوقی برای خرید مردم ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.