صفحه اصلی / اقتصادی / مذاکرات وین ۶ دی از سر گرفته می‌شود
مذاکرات وین ۶ دی از سر گرفته می‌شود

انریکه مورا:

مذاکرات وین ۶ دی از سر گرفته می‌شود

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد، دور جدید مذاکرات وین با موضوع برجام ۲۷ دسامبر (ششم دی) برگزار می‌شود. او در توئیتی نوشت: این مهم است که سرعت مسائل کلیدی باقیمانده را افزایش دهیم و با همکاری نزدیک با ایالات متحده به جلو برویم. به دور هشتم خوش آمدید.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد، دور جدید مذاکرات وین با موضوع برجام ۲۷ دسامبر (ششم دی) برگزار می‌شود.|

در پایان دور قبلی مذاکرات، همه طرف ها بر ادامه گفت و گوها تاکید کرده بودند اما تاریخ دقیق آن مشخص نشده بود.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام امروز در پیامی توییتری نوشت: «مذاکرات وین از دوشنبه (ششم دی) از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفت‌وگو و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد».

او افزود: «این مهم است که سرعت مسائل کلیدی باقیمانده را افزایش دهیم و با همکاری نزدیک با ایالات متحده به جلو برویم. به دور هشتم خوش آمدید».

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین روز بیست و ششم آذر و پس از اعلام توقف گفت و گوها گفته بود: طرف ایرانی در این مرحله خواستار توقف مذاکرات نشده است. ما از ابتدا بر سر یک وقفه عادی پس از رسیدن به پیش نویس، توافق کرده بودیم.

باقری در پاسخ به این پرسش که قبلا روی پیش نویس وین ۶ عنوان می شد ترکیب اختلافات میان دو طرف ها تا ۸۰ درصد اختلاف است و ۲۰ درصد تفاهم، آیا الان می توانید بگویید اختلافات در این متون چند درصد است؟ گفته بود: درصد نمی توانم بگویم. اما به هر حال اختلاف وجود دارد. همان اختلافاتی که در پیش نویس وین ۶ است وجود دارد و چندتایی هم به آنها اضافه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.