صفحه اصلی / اقتصادی / تولید ۴۰ میلیون دز واکسن تا پایان سال/در صورت مازاد واکسن آن را صادر می کنیم
تولید ۴۰ میلیون دز واکسن تا پایان سال/در صورت مازاد واکسن آن را صادر می کنیم

وزیر جهاد کشاورزی:

تولید ۴۰ میلیون دز واکسن تا پایان سال/در صورت مازاد واکسن آن را صادر می کنیم

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که امروز ۵ میلیون دز واکسن "رازی کوو پارس" موسسه رازی تحویل شد، گفت: این موسسه تا پایان امسال ۴۰ میلیون دز و تا شهریور سال ۱۴۰۱، ۹۰ میلیون دز تولید خواهد کرد و امیدواریم با عنایت وزیر بهداشت، در صورتی که در داخل مازاد تولید این واکسن وجود داشت، این موسسه بتواند بخشی از واکسن خود را صادر کند تا درآمد اقتصادی این مجموعه بهبود یابد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید خود و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موسسه رازی بیش از ۹۰ سال قدمت دارد و بخش زیادی از واکسن های تولیدی کشور توسط این موسسه تامین می شود.

وی افزود: از ۱۱ واکسن انسانی تولیدی در داخل کشور، ۷ واکسن توسط این موسسه تولید و تامین می شود، بنابراین این موسسه یک سرمایه بزرگ و یک پشتوانه مهم برای کشور و حوزه سلامت است.

ساداتی نژاد با بیان این که برخی از کشورهای واکسن ساز خارجی، فناوری تولید واکسن را از موسسه رازی دریافت کرده اند، عنوان کرد: از زمان شروع کووید ۱۹ این موسسه کار خود را با جدیت شروع کرد و با وجود اینکه فناوری تولید رایج واکسن را در اختیار داشت اما با توجه به شرایط موجود به سمت فناوری ویژه برای تولید واکسن رفت و با پروتئین نوترکیب واکسن خود را ساخت که یک کار جدید و بی سابقه در کشور بود.

وی افزود: در زمان شروع فاز ۳، وعده تولید ۵ میلیون دز واکسن تا پاییز سال جاری توسط موسسه رازی داده شد که به این وعده عمل شده است.

وزیر جهاد کشاورزی از نگاه ویژه وزیر بهداشت به موسسه رازی تشکر کرد و ادامه داد: موسسه رازی بازوی توانمند وزارت بهداشت در حوزه سلامت است، موسسه رازی از لحاظ ساختار تشکیلاتی زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است اما این موسسه خانه وزارت بهداشت محسوب می شود و پشتوانه ای برای سلامت مردم است.

ساداتی نژاد با اشاره به این که امروز ۵ میلیون دز واکسن “رازی کوو پارس” موسسه رازی تحویل شد، گفت: این موسسه تا پایان امسال ۴۰ میلیون دز و تا شهریور سال ۱۴۰۱، ۹۰ میلیون دز تولید خواهد کرد و امیدواریم با عنایت وزیر بهداشت، در صورتی که در داخل مازاد تولید این واکسن وجود داشت، این موسسه بتواند بخشی از واکسن خود را صادر کند تا درآمد اقتصادی این مجموعه بهبود یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.