صفحه اصلی / اقتصادی / بزرگ ترین صندوق های سرمایه گذاری در جهان متعلق به کدام کشورها است؟
بزرگ ترین صندوق های سرمایه گذاری در جهان متعلق به کدام کشورها است؟

بزرگ ترین صندوق های سرمایه گذاری در جهان متعلق به کدام کشورها است؟

نروژ بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری در جهان را دارد.

به نقل از ویژوال کپیتالیست، صندوق های سرمایه گذاری نقش مهمی در تقویت رشد اقتصادی به ویژه در مواقع بحرانی و رکود نظیر شرایط پساکرونا دارند. صندوق سرمایه گذاری کشور نروژ که با هدف کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به نفت تاسیس شد، با در اختیار داشتن منابع مالی به ارزش تقریبی ۱.۳ تریلیون دلار، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری در جهان محسوب می شود.

۱- صندوق سرمایه گذاری نروژ

این صندوق در بیش از ۹۰۰۰ شرکت در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده و بزرگ ترین سهام آن را نیز سهام شرکت اپل تشکیل می دهند. صندوق نروژی بیش از ۲۷ میلیارد دلار از سهام اپل را در اختیار دارد.

۲- صندوق ونگارد- آمریکا

این صندوق بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری تخصصی در بازار بورس جهان است که اکنون حدود ۱.۲ تریلیون دلار سرمایه در اختیار دارد.

۳- صندوق سرمایه گذاری چین

این صندوق که بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری چین و اسیا نیز محسوب می شود بیش از هر چیزی دیگری روی دارایی های ارزی متمرکز است و یکی از نکات جالب در خصوص آن، در اختیار داشتن منابع بالای دلاری است تا جایی که ۵۷ درصد از کل سرمایه ۱.۲ تریلیون دلاری آن را اوراق و اسکناس دلاری تشکیل می دهند.

۴- صندوق سرمایه گذاری کویت

بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری در خاورمیانه که بالای ۶۷۰ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد. این صندوق که در سال ۱۹۵۳ تشکیل شد عمده جریان ورودی خود را از طریق فروش نفت کویت تامین می کند.

۵- صندوق سرمایه گذاری امارات

این صندوق بالای ۶۳۰ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد و هدف اصلی آن نیز تامین مالی پروژه های اقتصادی امارات برای تبدیل به یک قدرت اقتصادی در آینده است.

۶- صندوق سرمایه گذاری هنگ کنگ

این صندوق سرمایه گذاری ۵۸۰ میلیارد دلاری وظیفه حمایت از دلار هنگ کنگ و همچنین تزریق منابع مالی به بازار در شرایط اضطراری را دارد.

۷- صندوق سرمایه گذاری سنگاپور

این صندوق متمرکز بر بازار سهام بوده و ۴۴۷ میلیارد دلار نیز دارایی در اختیار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.