صفحه اصلی / سرخط خبرها / رشد ۴٨ درصدی حمل کالاهای اساسی در کشور
رشد ۴٨ درصدی حمل کالاهای اساسی در کشور

یک مقام مسئول خبر داد؛

رشد ۴٨ درصدی حمل کالاهای اساسی در کشور

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی گفت:حمل و نقل کالاهای اساسی طی حدود ۸ ماه از سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹، ۴۸ درصد رشد داشت و به بیش از ۵.۲ میلیون تن رسید.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر به نقل از صدا و سیما، سیاوش حسین‌پور میزان حمل و نقل کالاهای اساسی از ابتدای سال جاری تا ۲۴ آبان ماه را بیش از ۵.۲ میلیون تن اعلام کرد.

حسین پور افزود: در همین مدت زمانی در سال ۱۳۹۹، میزان کالاهای حمل شده از استان‌های بندری به سایر نقاط کشور بیش از ۳.۵ میلیون تن بود که آمارها رشد حجم عملیات کالایی در سال جاری را نشان می‌دهد.

وی مبدأ جابه‌جایی کالاهای اساسی را استان‌های ساحلی از جمله خوزستان، هرمزگان استان سیستان و بلوچستان (بندرچابهار)، استان بوشهر، مازندران و گیلان اعلام کرد و گفت: ۴ کالای برنج، شکر خام، روغن خام و گندم از این مناطق به ۲۲۷۸ مقصد در کل کشور حمل شده است.

حسین‌پور ادامه داد: در سال جاری با برنامه‌ریزی خوب در حمل کالا، بیش از ۴ میلیون تن گندم وارداتی از بنادر حمل شده و میزان حمل کالای برنج در این مقطع نیز به حدود ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس برنامه‌ی حمل این شرکت بیش از ۸۰ هزار تن روغن خام نیز از بنادر به کارخانجات حمل شده است.

حسین‌پور افزود: برنامه حمل بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر خام وارداتی در این مدت عملیاتی شد تا مجموع کالاهای حمل شده از ابتدای سال تا ۲۴ آبان ماه و طی حدود ۸ ماه از ۵ میلیون تن عبور کند و به رشد حدود ۴۸ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.