صفحه اصلی / اجتماعی / آغاز توزیع هوشمند مرغ منجمد و تخم‌مرغ «درب منزل شهروندان» از امروز
آغاز توزیع هوشمند مرغ منجمد و تخم‌مرغ «درب منزل شهروندان» از امروز

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

آغاز توزیع هوشمند مرغ منجمد و تخم‌مرغ «درب منزل شهروندان» از امروز

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از توزیع هوشمند مرغ منجمد و تخم‌مرغ با قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازاری توسط استارتاپ‌ها و کسب و کارهای دیجیتال درب منازل شهروندان تهرانی از امروز (شنبه) خبر داد.


«اسماعیل قادری فر» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره جزییات توزیع هوشمند محصولات کشاورزی، افزود: براساس این طرح روزانه ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۳۰۰ تن تخم مرغ در شبکه هوشمند توسط استارتاپ ها و کسب و کارهای دیجیتال در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران توزیع می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تولید و تامین و توزیع محصولات کشاورزی نداریم، تصریح کرد: در این اقدام، هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت مصوب ۲۰ هزارتومان و هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ با قیمت ۴۳ هزارتومان  بدست مصرف کنندگان تهرانی می رسد.

وی اظهارداشت: در این طرح شهروندان مناطق ۲۲ گانه تهران می توانند با استفاده از اپلیکیشن «بازرگام» محصول کیفی مورد نیاز خود را از استارتاپ ها خریداری و درب منزل بدون پرداخت هزینه حمل و نقل تحویل بگیرند.

قادری فر، هدف از اجرای توزیع هوشمند مرغ منجمد و تخم مرغ توسط استارتاپ ها را  بازاررسانی و دسترسی مستقیم و بی واسطه شهروندان به محصولات تنظیم بازاری دانست و گفت: به طور قطع با اجرای این طرح، دست دلالان و واسطه گران از بازار این محصولات حذف خواهد شد.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بحث نظارتی این طرح، افزود: در خرید اینترنتی محدودیتی برای مصرف کنندگان خانگی نداریم زیرا با ارسال لوکیشن، مکان خرید و خریدار مشخص می شود که  این محصول برای مصرف خانگی یا غیرخانگی مورد استفاده قرار گرفته است، در عین حال اگر حجم خرید بیش از مصرف خانگی باشد، به طور حتم خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

به گفته وی، در اجرای این طرح افراد سودجو نمی توانند ورود کنند و قادر نخواهند بود از بازار محصولات تنظیم بازاری سوءاستفاده کنند.

قادری فر با بیان اینکه در اجرای آزمایشی این طرح، علاوه بر افزایش ظرفیت و ارتقای زیرساخت های سامانه ای، اقلام دیگر پس از اخذ مجوز ستاد تنظیم بازار به آن اضافه می شود، گفت: امیدواریم با موفقیت در اجرای این طرح در شهر تهران تا پایان آبان ماه سالجاری بتوانیم توزیع هوشمند و دیجیتالی اقلام تنظیم بازاری را در کلان شهرهای کشور و سایر نقاط برخوردار تعمیم بدهیم.

وی اظهارداشت: به طور حتم این اقدام برای عرضه مستقیم محصولات تنظیم بازاری با رویکرد حذف واسطه ها و دلالی گری و  تکریم شهروندان برای اینکه در صف های طولانی منتظر نمانند، انجام می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره توزیع مرغ گرم در اجرای این طرح گفت: به دلیل فسادپذیری مرغ گرم تازه در حال حاضر توزیع این محصول را در شبکه هوشمند توزیع نداریم، اما در صورت اجرای تمهیدات لازم این محصول نیز با قیمت مصوب ستاد قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

به گفته وی، احتمال آن می‌رود که طی ۱۰ روز آینده توزیع مرغ گرم تازه در شبکه هوشمند به صورت آزمایشی انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اکنون در اجرای این طرح یک شرکت تعاونی دانش بنیان،  با سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران همکاری خود را آغاز کرده است و امیدواریم تعداد این شرکت ها و کسب و کارهای دانش بنیان در این بخش افزایش یابد و به کمپین هوشمند توزیع  وزارت جهاد کشاورزی بپیوندند.

قادری فر افزود: شهروندان تهرانی می توانند مرغ منجمد و تخم مرغ مورد نیاز خود را با نرخ مصوب بدون پرداخت هزینه حمل و نقل درب منزل تحویل بگیرند زیرا سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران این محصولات را زیر قیمت مصوب در اختیار استارتاپ ها قرار می دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی براین باور است که با بحث هوشمند سازی توزیع محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری های نوین و ابزار دیجیتال یکبار برای همیشه مشکل در توزیع محصولات کشاورزی و بازاررسانی آنها برطرف شود.

وی افزود: عمده تامین مرغ منجمد و تخم مرغ در این طرح از تولیدات داخلی است و تنها بخشی از مرغ منجمد از محل واردات تامین می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.