صفحه اصلی / اسلایدر / کنسروها چقدر گران شدند؟
کنسروها چقدر گران شدند؟

کنسروها چقدر گران شدند؟

کسب و کار نیوز- به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران قیمت انواع کنسروها نسبت به سال گذشته حدود ۱.۸ برابر شده که که علت آن افزایش قیمت مواد اولیه از جمله محصولات کشاورزی و شکر است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمد میررضوی با اشاره به فروش ۱۳۰ تا ۱۴۰ کالای کنسروی در کشور اظهار کرد: به طور کلی کنسروهای گوشتی و غیرگوشتی در کشور تولید می‌شود. قیمت کنسروهای غیر گوشتی شامل انواع خورشت‌ها، خوراک لوبیا و عدس، ذرت، مربا، ترشی و شور به دلیل افزایش هزینه بسته بندی در سال جاری افزایش یافته است. ابتدای امسال کارخانه‌های شیشه قیمت محصولات خود را حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش دادند که در قیمت بسیاری از محصولات کنسروی تاثیر داشته است. به گفته وی قیمت انواع کنسروها نسبت به سال گذشته حدود ۱.۸ برابر شده که که علت آن افزایش قیمت مواد اولیه از جمله محصولات کشاورزی و شکر است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در ادامه در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان کاهش تقاضا در این صنعت، تصریح کرد: قطعاً شاهد کاهش تقاضا بودیم، اما میزان دقیق آن مشخص نیست. چرا که ۱۷۰ واحد تولیدی عضو سندیکا هستند، اما تعداد کل تولیدهای فعال در این حوزه در کشور بیش از ۲۰۰۰ واحد است. به طور کلی افزایش قیمت، سهم بازار تولید کنندگان را کاهش می‌دهد که در نهایت منجر به تعطیلی کارخانه‌های کوچک می‌شود که مورد حمایت دولت هم نیستند.

دومینوی تعطیلی کارخانه‌های تن ماهی

میررضوی در ادامه درباره وضعیت بازار کنسرو تن ماهی، اظهار کرد: ماهی تن تا سه سال قبل به عنوان کالای اساسی ارز دولتی دریافت می‌کرد که بعد از مدتی قطع شد. با توجه به اینکه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ماهی مورد استفاده در این صنعت وارداتی است، با قطع ارز دولتی این محصول از سه سال پیش، قیمت کنسرو ماهی از حدود ۱۰ هزار تومان به حدود ۳۵ هزار تومان رسیده است. به گفته وی مصرف کنندگان این کالا بیشتر قشر متوسط ضعیف مثل کارمند، کارگر و دانشجو بود،   بنابراین با افزایش قیمت مصرف آن کاهش یافت. در حال حاضر شاهد هستیم خیلی از کارخانجات در این حوزه که برند نبودند در حال تعطیل شدن هستند، چرا که بازار مصرف آنها کاهش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.