صفحه اصلی / اسلایدر / بازگشت ۲۲۴۵ هکتار از اراضی قله دماوند به بیت المال
بازگشت ۲۲۴۵ هکتار از اراضی قله دماوند به بیت المال

بازگشت ۲۲۴۵ هکتار از اراضی قله دماوند به بیت المال

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده، سند یک پلاک دیگر از قله دماوند به مساحت ۲۲۴۵ هکتار به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.

به گزارش  کسب و کار نیوز  به نقل از جهاد کشاورزی، مسعود منصور افزود: کوه دماوند جزو انفال و متعلق به بیت المال و ثروتی بین نسلی است.

وی گفت: مجموع آن چیزی که به عنوان کوه دماوند می‌شناختیم ۱۰ پلاک ثبتی با مساحت ۱۸ هزار و ۲۰۰ هکتار بود که با تلاش سازمان جنگل‌ها و مراتع و کمک سازمان ثبت و اسناد املاک کشور، سند ۸ پلاک به مساحت ۱۴ هزار و ۲۰۰ هکتار به نام این سازمان صادر شد.

وی گفت: در ماه اخیر توانستیم یک پلاک دیگر به مساحت ۲۲۴۵ هکتار که در واقع همان پلاک نهم است را از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سند بگیریم که مجموع اراضی تحت تصرف سازمان ملی جنگل‌ها و بازگشت داده شده به بیت‌المال امروز به ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

وی افزود: تنها یک پلاک دیگر از قله دماوند باقی مانده که مساحت آن هزار و ۶۰۰ هکتار است و در تلاش هستیم و امیدواریم با تعاملی که با سازمان ثبت و سازمان اوقاف داریم سند آن را هم به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع صادر شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع در پایان گفت: آن بخش‌هایی از قله دماوند که سابقه مستثنیات و غیر ملی و بخشی هم که سابقه وقفیت دارد برای ما محترم است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.