صفحه اصلی / اقتصادی / شتاب مناطق آزاد برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم
شتاب مناطق آزاد برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم

در دیدار مشاور رییس جمهور با نماینده ولی فقیه در استان گیلان مطرح شد:

شتاب مناطق آزاد برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم

سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با آیت ا... رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار کرده و در خصوص مسائل مناطق آزاد و راهکارهای دست یابی این مناطق به اهداف تعیین شده به گفتگو پرداخت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، سعید محمد با بیان اینکه مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ریشه یابی شده و راهکارهای برون رفت از آن نیز احصاء گردیده اظهار داشت: در این میان یکی از مهمترین سازوکارها و ابزار تحقق شرح وظایف مناطق آزاد را باید اجرای دقیق قوانین مشخص شده برای آن بیان کرد و این مهم در دستور کار دبیرخانه شورایعالی و دولت قرار دارد.

وی با ارائه تحلیلی از فرصت ها و چالش های پیش روی مناطق آزاد و عملکرد این مناطق در گذر زمان، تصریح کرد: مناطق آزاد باید به ریل توسعه بازگردد و با شتاب بیشتری به اقتصاد و معیشت مردم کمک نمایند تا دغدغه های مقام معظم رهبری و مردم نسبت به بهره برداری حداکثری از این فرصت و مزیت اقتصادی کشورمان بر طرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در این دیدار با بیان اینکه احداث منطقه آزاد انزلی در استان گیلان هم ظرفیت بود هم تهدید اضافه کرد: توسعه فضای کسب و کار، تولید ملی و رونق صادرات و راه یافتن به اروسیا که بهمراه خود افزایش ضریب اشتغال را در استان به وجود می آورد را می توان از مهمترین ظرفیت های منطقه آزاد انزلی برای استان و کشور عنوان کرد.

آیت ا…فلاحتی با اشاره به اینکه در محورهای فوق منطقه آزاد انزلی می تواند بیش از گذشته بدرخشد و تولیدات ملی بیشتری را صادر نماید،افزود: مناطق آزاد نیازمند به کار گیری نیروهای جوان و خوش فکر به منظور تقویت تولیدات،عدم واردات محصولات بی کیفیت و مشابه تولیدات داخلی  است و در عین حال شناسایی ظرفیت ها، و هدف گذاری مشخص جهت تعیین مأموریت های عملیاتی جهت توسعه صادرات در مناطق آزاد باید در اولویت خود قرار دهد.

علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار از جذب ۲۴۶ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری در منطقه متبوع خود خبر داد و اضافه کرد: در حوزه زیرساختی بعد از طرح ملی اتصال این منطقه به خط ریل سراسری که تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می گیرد، هم اکنون در بندر کاسپین ۴ پست اسکله فعال و دو پست اسکله در حال احداث وجود دارند که ساخت یک پست اسکله رو رو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه به منظور توسعه فعالیت شرکت های فناور و نو آور عملیات ساخت سومین شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی آغاز می شود افزود: از سوی دیگر در زمینه توسعه زیر ساخت های گردشگری توسط بخش خصوصی برنامه های متعددی در حال احداث می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان تصریح کرد: با برنامه ریزی ها و پیگیری های صورت گرفته تا پایان سال ۲۸ پروژه با اعتبار بیش از ۱۳۸۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.