صفحه اصلی / اصناف / هزینه کنتور هوشمند آب برای مشترکان چقدر است؟
هزینه کنتور هوشمند آب برای مشترکان چقدر است؟

هزینه کنتور هوشمند آب برای مشترکان چقدر است؟

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص هزینه تمام شده کنتورهای هوشمند آب برای مشترکان توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هوشمندسازی کنتور‌های آب در دستور کار شرکت و آب و فاضلاب تهران قرار دارد.او ادامه داد: هوشمندسازی باعث کاهش مصرف آب می‌شود، به طوری که این فرایند زیرساخت‌هایی دارد که به طور کلی باید زیر ساخت‌های این موضوع به صورت کامل انجام شود، در واقع با توجه به برخی از بحث‌های امنیتی انجام این پروژه زمان بر است. بختیاری تصریح کرد: این تکنولوژی نیازمند زیرساخت‌های اساسی است و این کنتور‌ها ۵ تا ۶ برابر کنتور‌های مکانیکی قیمت دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر این طرح حدود ۵ سال است که به صورت پایلوت در ۵۰۰ نقطه تهران اجرا شده است و متاسفانه ساخت تکنولوژی این کنتور‌ها در کشور امکان پذیر نیست. همچنین با بالارفتن قیمت ارز در کشور قیمت این کنتور افزایش یافته است.

بختیاری افزود: در حال حاضر برنامه داریم ساخت این کنتور‌ها با شرکت‌های داخلی انجام شود به طوری که با وزارت دفاع در این موضوع هم  مذاکراتی صورت گرفته است.بختیاری اضافه کرد: پایلوت هوشمند سازی کنتور‌های آب در تهران به دلیل مسائل امنیتی در کل پایتخت اجرا نمی‌شود و در وهله اول باید زیر ساخت‌های امنیتی و فنی کنتور‌های هوشمند اجرا شود، ولی تمام نگاه ما به ساخت داخل این کنتور‌ها و کاهش هزینه آن است.

او بیان کرد: در واقع با اجرایی شدن کنتور‌های هوشمند هر شهروند می‌توانند مصرف آب خود را کنترل کند و همچنین اطلاعات کافی از روند مصرف خود داشته باشد.به گفته بختیاری این ۵۰۰ مرکز اجرایی کنتور هوشمند صرفا صنایع و مراکز دولتی در شهر تهران هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: هزینه این کنتور‌ها به عهده شرکت آب و فاضلاب است، چون مشترک در وهله اول هزینه کنتور را یک بار پرداخت کرده، ولی برای کسانی که بنایی احداث می‌کنند، هزینه این کنتور با خود مشترک است. در نهایت تعویض کنتور‌های مکانیکی با هوشمند به عهده آب و فاضلاب است.

او گفت: با نصب این کنتور‌های هوشمند و مطلع شدن مشترکان از هزینه آب خود قطعا هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.بختیاری در خصوص تجهیزات کاهنده برای مشترکان گفت: امسال حدود ۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی خودمان در جهت نصب دستگاه‌های کاهنده آب به خصوص در دستگاه‌های دولتی و یا مراکز پرمصرف این تجهیزات نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: در حال حاضر سالیانه حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای کاهنده مصرف آب در حال هزینه کردن هستیم، این پروژه در مدارس تهران تا قبل از بازگشایی  به اتمام می‌رسد.او در پایان بیان کرد: ما امسال با توجه به گرمای زودرس و شیوع بیماری کرونا، افزایش مصرف آب با نصب این کاهنده‌ها نداشته ایم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.