صفحه اصلی / اسلایدر / نفت به ۸۴ دلار نزدیک شد/ بحران انرژی جهان را فرا گرفته است
نفت به ۸۴ دلار نزدیک شد/ بحران انرژی جهان را فرا گرفته است

نفت به ۸۴ دلار نزدیک شد/ بحران انرژی جهان را فرا گرفته است

کسب و کار نیوز- از آنجایی که بحران انرژی گریبان اقتصادهای بزرگ را گرفته است، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به 83.84 دلار و نفت خام آمریکا به 81.07 دلار رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، قیمت نفت در معاملات نخستین روز کاری بازارهای جهانی  بار دیگر افزایش یافت و بر افزایش قیمت ها طی چند هفته گذشته افزود زیرا بحران انرژی گریبان اقتصادهای بزرگ را گرفته است و در بحبوحه افزایش فعالیت های اقتصادی و محدود کردن از سوی تولیدکنندگان اصلی نفت، هیچ نشانه ای از بهبود این وضعیت دیده نمی شود. هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۴۵ سنت افزایش به ۸۳٫۸۴ دلار رسید. این نوع نفت هفته گذشته نیز نزدیک به ۴ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده بود.

نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و ۷۲ سنت افزایش ۸۱٫۰۷ دلار فروخته شدکه بالاترین رقم از اواخر سال ۲۰۱۴ به شمار می رود. نفت آمریکا در هفته گذشته ۴٫۶ درصد افزایش را ثبت کرده بود. با انجام واکسیناسیون بیشتر و بیرون آمدن مردم از قرنطینه، قیمت افزایش یافته است و بهبود فعالیت های اقتصادی رونق گرفته است، بطوری که قیمت نفت برنت برای پنجمین هفته متوالی و نفت خام آمریکا برای هفتمین هفته متوالی رشد قیمت را ثبت کردند.

با بهبود وضعیت اقتصادی کشورها، قیمت گاز و ذغال سنگ نیز افزایش یافت و این امر سبب شد تا نفت با استقبال بیشتری برای تولید برق مواجه شود و قیمتش افزایش یابد. در هند برخی ایالت ها به دلیل کمبود زغال سنگ با خاموشی برق مواجه شده اند، در حالی که در چین دولت به معدنچیان دستور داده است که با افزایش قیمت برق، تولید زغال سنگ را افزایش دهند. بحران انرژی که جهان را فرا گرفته، با افزایش تقاضا برای سوخت های گرمایشی، چشم انداز یک زمستان سخت در نیمه کرده شمالی را رقم زده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.