صفحه اصلی / سرخط خبرها / آغوشمان به‌روی همه کشورهای همسایه برای بهترین روابط باز است/ دشمنان از هر‌گونه ماجراجویی‌ ‌خودداری کنند
آغوشمان به‌روی همه کشورهای همسایه برای بهترین روابط باز است/ دشمنان از هر‌گونه ماجراجویی‌ ‌خودداری کنند

وزیر کشور:

آغوشمان به‌روی همه کشورهای همسایه برای بهترین روابط باز است/ دشمنان از هر‌گونه ماجراجویی‌ ‌خودداری کنند

وزیر کشور با بیان "همواره اعلام کرده‌ایم سیاستمان سیاست همسایگی است"، گفت: آغوشمان به‌روی همه کشورهای همسایه برای بهترین روابط باز است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، «احمد وحیدی» در پاسخ به سؤالات در ارتباط با برخی اظهارات مقامات کشورهای همسایه اظهار داشت: ما همواره اعلام کرده‌ایم سیاستمان سیاست همسایگی است و ‌با همسایگان بهترین روابط را می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه “آغوشمان برای همه همسایگان باز است”، افزو‌د: ‌البته این را هم می‌دانیم که روابط خوب ایران با کشورهای همسایه را ‌دشمنان نمی‌خواهند به‌ویژه اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا ‌در منطقه فعالیت دارند‌ و می‌خواهند بین ملت‌ها تفرقه بیندازند لذا باید خیلی عاقلانه به صحنه‌ها نگاه کرد.

وحیدی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی بین دو ملت ایران و آذربایجان و مهم برشمردن این روابط تصریح کرد: ‌ما همواره دست دوستی به‌سوی همه همسایگان برای بهترین روابط دراز کرده‌ایم.

پیام رزمایش فاتحان خیبر به کشورهای دوست و دشمن

وی در ارتباط با رزمایش فاتحان خیبر نیروهای مسلح افزود: این رزمایش براساس یک سلسله کارهای طراحی از پیش تعیین شده بود و نیروهای مسلح همواره توان خودشان را به آزمایش می‌گذارند و ضمناً پیام این رزمایش‌های ما اضافه بر آمادگی خودمان پیام برای دشمنان ماست. رزمایش‌های ما برای دوستانمان پیام دوستی و امنیت است و برای دشمنان ما پیام آمادگی، قدرت و دوری آنها از هر‌گونه ماجراجویی است.

ملاک عمل در انتخاب استانداران

وزیر کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم در مورد استفاده از نیروهای ستادی انتخابات عنوان کرد: انتخاب ما و وزارت کشور اصولاً خارج از این مسائل است، انتخاب ما بر اساس شایسته‌سالاری است. لیست بلندبالایی ما برای استانداری لرستان داشتیم که می‌توانستند باشند که ما همه این گزینه‌ها را بررسی کردیم و با توجه به شاخص‌هایی که قبلاً اعلام کردیم به آقای «زیویار» رسیدیم. خیلی جاها ممکن است به رؤسای ستادها برسیم یا نرسیم؛ اساساً این به هیچ وجه ملاک ما نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان لرستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد ابراز کرد: ۱۲ میلیارد مترمکعب آب در این استان وجود دارد. سدهایی در این استان مطرح است که کار این سدها یک مقداری تأخیر شده است که ان‌شاءالله با سرعت بیشتری باید این سدها برقرار و ایجاد شود تا بتواند از منافع آب بیشتر بهره‌مند شود.

فضای کسب‌وکار روان‌تر و تسهیل شود

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، طرح‌های نیمه‌تمام و طرح‌های راکد وجود دارد، اضافه کرد: طرح‌هایی بعضاً به تملک بانک‌ها در آمده است که باید با سرعت بیشتری این طرح‌ها آزاد شود که بخشی در انتهای راه است و بخشی هم باید تکمیل شود که می‌تواند برای این استان مهم باشد، برای جلب سرمایه‌گذار باید فضای کسب‌وکار روان‌تر و سهل‌تر شود به‌گونه‌ای که برای سرمایه‌گذار جدید هیچ گونه زمان اضافه‌ای را تحمیل نکند.

وزیر کشور عنوان کرد: برای گردشگری و فضای بسیار زیبا و طبیعت زیبای استان باید زیرساخت‌های آن تکمیل شود و زیبایی‌های این استان معرفی شود چون زیبایی‌های آن بسیار زیاد است و به اندازه کافی شناخته‌شده و ترویج داده‌شده نیست که باید این اتفاق حتماً بیفتد.

وی بیان کرد: استان لرستان ظرفیت‌های مهمی در حوزه دامپروری، کشاورزی و داروهای گیاهی دارد که می‌تواند بخش زیادی از گوشت مورد نیاز و بخشی از نیازهای کشاورزی کشور را تأمین کند و اینها جزو کارهای مهمی است که باید در استان انجام شود و ان‌شاءالله اقتصاد استان شتابان جلو رود تا نرخ بیکاری کاهش پیدا کند.

آخرین جزئیات ‌خسارت در مناطق زلزله‌زده

وحیدی در مورد تماس تلفنی با استاندار چهارمحال و بختیاری در رابطه با آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده این استان گفت: در آخرین تماس‌هایی که داشتیم، زلزله در منطقه‌ای خارج از مناطق مسکونی اتفاق افتاده است و در منطقه‌ای که بیشتر عشایر عزیز ما بودند خداراشکر خسارات جدی به بار نیامده و مشکلات مهمی نبوده است و بر اساس اطلاعات دریافتی تلفاتی نداشتیم و مشکل خاصی نبوده است. اکیپ‌ها از همان لحظات اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله‌زده چهارمحال و ایذه خوزستان حضور پیدا کرده‌اند و مشغول گشت هستند تا مطمئن شوند مشکلی پیش نیامده است ولی تا این لحظه هیچ مشکل جدی نداشتیم.

قصد برکناری استاندار سیستان و بلوچستان را نداریم

وی در مورد مباحث مطرح‌شده در مورد استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متأسفانه فضای مجازی رهاست و افراد هرطور بخواهند توی این فضا اظهارنظر می‌کنند. به هیچ وجه این‌طور نیست؛ استاندار سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند، قوی، پرکار و پرتلاش است که در همین طوفان حاره‌ای هم بسیار فعال و در میدان بودند. وی بسیار مورد استقبال مردم عزیز سیستان و بلوچستان، مسئولان محلی و رؤسای عشایر واقع شدند و بسیار فرد توانمندی هستند و به هیچ وجه نه‌تنها قصد تعویض نداریم بلکه بیشتر مطمئن می‌شویم که انتخاب درستی انجام دادیم.

تکمیل چرخه انتخاب استانداران تا دو ماه آینده

وزیر کشور در مورد سؤالی در رابطه با انتخاب کند استانداران خاطرنشان کرد: روند انتخاب استانداران کند نیست، یک ماه از استقرار این دولت نمی‌گذرد طبیعتاً باید شناسایی‌هایی انجام و مراحل طی شود و بعد به هیئت دولت برود و در آنجا تصویب شود، کند نیست، ضمن اینکه عجله زیادی نداریم، باید با دقت این کار را انجام دهیم و فکر کنم این کار در یک و دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

وحیدی در رابطه با انتقاد حامیان دولت به انتخاب استانداران و نداشتن توانمندی برای تحقق شعارهای دولت رئیسی اظهار داشت: حامیان ایشان چنین نظری را ندارند و این حرف‌ها را من نمی‌دانم شما از کجا می‌گویید حامیان رئیسی به انتخاب استانداران انتخاب‌شده بسیار راضی هستند و این‌ها حتماً می‌توانند شعارهای دولت را محقق کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.