صفحه اصلی / اقتصادی / افزایش عرضه، تنها راه برون‌رفت از مشکلات بازار خودرو است
افزایش عرضه، تنها راه برون‌رفت از مشکلات بازار خودرو است

رییس شورای رقابت:

افزایش عرضه، تنها راه برون‌رفت از مشکلات بازار خودرو است

رییس شورای رقابت گفت: در حال حاضر قرعه‌کشی عادلانه‌ترین راه برای توزیع خودروهای تولیدی در کشور بوده و افزایش عرضه تنها راه برون‌رفت از مشکلات بازار خودرو و قیمت‌های نامتعارف است.

«رضا شیوا» امروز (یکشنبه) در نشست خبری افزود: در فرآیند قرعه‌کشی چندین دستگاه و نهاد، نظارت دارند و شورای رقابت این محدودیت را ایجاد کرد تا دلال‌ها کمتر بتوانند ورود کنند.
وی بیان‌داشت: در کشوری که تورم بالای ۴۰ درصدی دارد، طبیعی است که مردم پول نقد نگه نداشته و تبدیل به کالا از جمله خودرو می‌کنند و وقتی تقاضا چندین برابر عرضه است، قرعه‌کشی عادلانه‌ترین شیوه برای رسیدن خودرو به دست مصرف‌کننده نهایی است.
شیوا همچنین درخصوص واردات خودرو گفت: از حدود ۲ سال قبل شورای رقابت بر ورود خودروی خارجی برای تنظیم بازار تاکید کرد، زیرا خودروسازان داخلی قادر به عرضه کافی خودرو نیستند.
وی خاطرنشان کرد: هرچند محدودیت منابع ارزی را قبول داریم، اما همین خودروهای داخلی و مونتاژی نیز ارزبری دارند و قیمت‌های‌شان کنترل‌شده نیست، در این زمینه اگر خودروهای پرتیراژ خارجی تا سه سال ساخت با تعرفه وارداتی منطقی که عامه مردم قادر به خرید آن‌ها هستند وارد شود، بدون فشار بر منابع ارزی به تعادل در بازار خواهد انجامید.
سخنگوی شورای رقابت ادامه داد: عرضه خودرو در بورس گزینه دیگری بود که در شورای رقابت رای نیاورد و به اعتقاد این شورا، تنها راه برون‌رفت بازار خودرو از مشکلات فعلی، افزایش عرضه است.
وی همچنین با اشاره به مخالفت شورای رقابت با برنامه‌های پیش‌فروش خودروسازان، تصریح‌کرد: وقتی خودرویی قیمت مشخص نداشته و وضعیت نرخ تورم معلوم نیست، مصوب کردیم تا قیمت خودرو مشخص نشده خودروساز حق پیش‌فروش ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.