صفحه اصلی / اقتصادی / وزارت صنعت: هیچ‌گونه ثبت سفارش واردات لوازم خانگی خارجی نداشته‌ایم
وزارت صنعت: هیچ‌گونه ثبت سفارش واردات لوازم خانگی خارجی نداشته‌ایم

وزارت صنعت: هیچ‌گونه ثبت سفارش واردات لوازم خانگی خارجی نداشته‌ایم

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت انتشار برخی شایعات درخصوص ثبت سفارش و به دنبال آن واردات لوازم خانگی خارجی را تکذیب کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ هیچ‌گونه ثبت سفارشی در لوازم خانگی کره‌ای و خارجی نداشته‌ایم.

به گزارش روز یکشنبه کسب وکار نیوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت، «سعید عباسپور» افزود: دولت دوازدهم در سال ۹۷ بمنظور حمایت از تولید کالای داخلی، جلوگیری از تشدید قیمت ارز و تعادل بخشی و کنترل مصارف ارزی نسبت به گروه بندی کالاهای وارداتی اقدام کرد و ثبت سفارش بسیاری از این اقلام و کالاها ممنوع اعلام شد.

وی در این خصوص اضافه کرد: بر اساس همین تصمیمات گرفته شده، ثبت سفارش لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، ماشین لباسشویی و… از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع بوده است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت همچنین تأکید کرد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی از جمله کره ای در جهت حمایت حداکثری از تولید داخل مورد تاکید حاکمیت بوده و بر همین اساس این محدودیت‌ها در حوزه ثبت سفارش گروه کالاهای مورد نظر همچنان تداوم دارد.

عباسپور ضمن اشاره با این موضوع که وظیفه وزارت صمت در بحث واردات صرفا ثبت سفارش است و از سال ۹۷ تاکنون هیچ گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم خانگی وجود نداشته است، تصریح کرد: تحریم‌ها و خروج شرکت‌های لوازم خانگی خارجی باعث شد تا شرکت های داخلی به دنبال توسعه داخلی سازی قطعات و شرکت های جایگزین بین المللی بروند، برای تحقق این موضوع، اطمینان از حمایت های دولت ضروری است که در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ گونه برنامه ای برای حضور برندهای خارجی در صنعت لوازم خانگی کشور ندارد.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر ادعاهایی مربوط به بازگشت لوازم‌خانگی خارجی به بازارهای داخلی مطرح شده، اما کارشناسان می‌گویند تا تحقق زمزمه‌ها راه درازی در پیش است.

مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته‌های گذشته از تریبون‌های مختلف اعلام کرده‌اند که در حال حاضر بازگشت برندهای خارجی حوزه لوازم‌خانگی به کشور در دستور کار نیست، زیرا شرکت‌های داخلی پس از تحریم‌ها خود را بازیافته‌اند و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود، عمده نیازها در این زمینه از داخل در حال تامین است.

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲‌میلیون و ۶۱۰ هزار دستگاه لوازم‌خانگی بزرگ شامل انواع تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباس‌شویی و کولر آبی است. که بر این اساس در مدت مشابه پارسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه از این محصولات تولید شده بود. بر این اساس تولید محصولات یاد شده با رشد ۸.۷ درصدی در مقایسه با پنج ماهه پارسال مواجه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.