صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / دستیابی به رشد اقتصادی، محور اصلی است
دستیابی به رشد اقتصادی، محور اصلی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

دستیابی به رشد اقتصادی، محور اصلی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری باید مورد توجه همه برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان قرار بگیرد.

چهارمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۱ کشور با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به صورت آنلاین شرکت کرده بودند برگزار شد.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اقتصادمحوری اساس کار است، باید از پروژه محوری فاصله بگیریم و با تمرکز بر برنامه به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به اینکه ادامه روند فعلی اقتصاد، روند مطلوبی نیست تصریح کرد: منابع پایدار و غیر پایدار مصرف شده، بدهی‌هایی به اسم تحقق برنامه‌ها بر کشور تحمیل شده است و اوراق قرضه‌هایی که دولت، هر سال باید بازپرداخت کند جز افزایش تورم و فشار اقتصادی بر افراد ضعیف جامعه و کاهش درآمد مردم و عدم تحقق برنامه نتیجه‌ای در بر نداشته است. باید سهم استان‌ها در هر بخش برای رشد اقتصادی مشخص و این مسئله تا سطح شهرستان‌ها توسط سازمان‌های استانی استخراج و تدوین شود.

میرکاظمی با بیان اینکه تمام هم و غم ما این است که به بخش تولید شتاب داده شود، خاطر نشان کرد: طبق روال گذشته اگر برنامه اقتصادی پیش برود هزینه جبران ناپذیری بر کشور وارد می‌شود لذا توجه به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری باید مورد توجه همه برنامه‌ریزان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم افزود: سازمان برنامه و بودجه با مشارکت استان‌ها برای تحقق رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری، برنامه‌ریزی کند تا شاخص سطح زندگی مردم بهبود پیدا کند چرا که مردم ما شایسته زندگی بهتری هستند.

وی با انتقاد از خلق پول طی سال‌های گذشته اظهار داشت: تا کی باید خلق پول صورت گیرد که جز تورم افسار گسیخته و آسیب جدی که به معیشت مردم وارد کرده، نتیجه‌ای نداشته است؛ بنابراین به جد باید تلاش شود تا خلق پول که ساده‌ترین راه است ریشه کن شود و برای تحقق پروژه‌ها باید مدیران در استان‌ها به خلق منابع رو بیاورند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.