صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / در چه صورتی کارنامه و پرونده دانش‌آموز تنها به «پدر» داده می‌شود؟
در چه صورتی کارنامه و پرونده دانش‌آموز تنها به «پدر» داده می‌شود؟

در چه صورتی کارنامه و پرونده دانش‌آموز تنها به «پدر» داده می‌شود؟

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به موضوع ممانعت از تحویل مدارک تحصیلی دانش آموزان به مادرانشان واکنش نشان داد و گفت که هیچ ممنوعیتی برای گرفتن کارنامه توسط مادر نداریم و همواره اعلام کرده‌ایم «اولیای دانش آموز» می توانند در این زمینه اقدام کنند.

در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر ممانعت از تحویل مدارک تحصیلی دانش آموزان به مادرانشان اظهار کرد: هیچ ممنوعیتی برای گرفتن کارنامه توسط مادر نداریم و همواره اعلام کرده ایم «اولیای دانش آموز» که شامل پدر و مادر و همچنین قیم قانونی هستند، می توانند مدارک تحصیلی اعم از کارنامه و پرونده تحصیلی دانش آموز را دریافت کنند.

وی افزود: در صورتی پدر یا مادر نمی توانند مدارک تحصیلی را از مدرسه بگیرند که جدا شده باشند و دادگاه حضانت را به یک نفر از آنها داده باشد. به عنوان مثال ممکن است از لحاظ قانونی پدر حضانت را گرفته باشد و به مدرسه اعلام کند که پرونده و مدارک را فقط به خودم بدهید. اگر پدر و مادر با هم زندگی می کنند و اختلافی با یکدیگر ندارند، منعی تا کنون وجود نداشته و ندارد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ۷۰ درصد موارد، مادران امور آموزشی بچه ها را  چه در دوره ابتدایی و چه متوسطه پیگیری می کنند گفت: مادران ما عضو انجمن اولیاء و مربیان هستند و در تصمیم گیری‌های مدرسه مشارکت می کنند. اگر موردی اتفاق افتاده در سامانه شکایات ثبت کنند، ما پیگیری و برخورد می‌کنیم.ش

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.