صفحه اصلی / اقتصادی / آمار صحیح می‌تواند جلوی انحرافات را بگیرد
آمار صحیح می‌تواند جلوی انحرافات را بگیرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

آمار صحیح می‌تواند جلوی انحرافات را بگیرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مرکز آمار مشخص کند برای تحقق رشد اقتصادی، هر بخش به چه میزان سهم دارد و سهم استان‌ها و شهرستان‌ها در این رشد به چه میزان خواهد بود.

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید از مرکز آمار گفت: سازمان برنامه و بودجه در جهت تحقق اهداف عالی که مهمترین آنها رشد اقتصادی است قدم بر می‌دارد، اگر چرخ اقتصاد به حرکت دربیاید بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد. مرکز آمار مشخص کند برای تحقق رشد اقتصادی، هر بخش به چه میزان سهم دارد و سهم استان‌ها و شهرستان‌ها در این رشد به چه میزان خواهد بود.

وی ادامه داد: از مرکز آمار می‌خواهیم شاخص کلان را به سطح پایین‌تر از استان ببرد. یعنی معلوم شود امروز در چه نقطه‌ای هستیم و با استفاده از چه منابعی می‌توانیم به نقطه بهتر برسیم. پایه تغییرات، اطلاعات است باید ساختار نظارتی مرکز آمار تقویت شود و هر جایی انحرافی از برنامه رخ داد در سریع‌ترین زمان متوجه شویم زیرا اطلاع از انحرافات در آخر سال قابل جبران و قابل اصلاح نیست.

میرکاظمی افزود: هر چقدر بتوانیم نظارت را دقیق‌تر و به روز تر و با فاصله زمانی کمتر انجام دهیم اثربخشی آن بیشتر می‌شود. روند اقتصادی موجود باید تغییر کند و این تغییرات احتیاج به بصیرت دارد. دستیابی به بصیرت نیز از اطلاعات درست به دست می‌آید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.