صفحه اصلی / اصناف / زخم کاری قاچاق گردو به بازار/ نیازی به واردات گردو نداریم
زخم کاری قاچاق گردو به بازار/ نیازی به واردات گردو نداریم

زخم کاری قاچاق گردو به بازار/ نیازی به واردات گردو نداریم

کسب و کار نیوز- نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد باغ‌های گردو، امسال تولید نسبت به سال قبل بیش از ۳۰ درصد رشد خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز ،مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به شرایط مساعد تولید گردو در کشور اظهار کرد: امسال تولید گردو نسبت به سال های قبل که دچار سرمازدگی و گرمازدگی شدیم یا حتی نسبت به سال های پربار هم رشد قابل توجهی دارد.

او با اشاره به اینکه ایران یکی از تولیدکنندگان گردو در دنیا محسوب می شود، افزود: گردو در اقلیم سرد و گرم کشور تولید می شود که خوشبختانه امسال تولید نسبت به سال قبل بالای ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.شادلو ادامه داد: سال گذشته از پاییز تا اواسط زمستان تقاضای کاذب برای محصول گردو داشتیم که بعد از آن تقاضا ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافت؛ چرا که در شرایط کنونی از لحاظ اقتصادی، امکان خرید برای آحاد جامعه به ویژه اقشار ضعیف و متوسط وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برداشت گردو در مناطق سردسیر طی یک ماه آینده به پایان می رسد، بیان کرد: با توجه به برآورد باغات گردو از مناطق مختلف امیدواریم که تولید به سرانجام برسد و مشکل خاصی اتفاق نیفتد.

قاچاق گردو ضربه مهلکی به تولید می زند

او با اشاره به اینکه نیازی به واردات گردو نداریم، گفت: گرچه اندازه گردوی ایرانی یکنواخت نیست، اما از نظر طعم و مزه قابل قیاس با مشابه خارجی آن نیست.نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در پایان با اشاره به اینکه قاچاق گردو آسیب جدی به تولید داخل وارد می‌کند، تصریح کرد: دستگاه های مسئول باید جلوی قاچاق گردو را بگیرند تا شاهد افزایش تولید و کیفیت در داخل باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.