صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / انجام بیش از ۶۴ میلیون سفر ماهانه و ادامه‌ی بلاتکلیفی واکسیناسیون رانندگان اسنپ
انجام بیش از ۶۴ میلیون سفر ماهانه و ادامه‌ی بلاتکلیفی واکسیناسیون رانندگان اسنپ

انجام بیش از ۶۴ میلیون سفر ماهانه و ادامه‌ی بلاتکلیفی واکسیناسیون رانندگان اسنپ

اوایل مرداد مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آغاز واکسیناسیون رانندگان تاکسی در کشور خبر داد. چندی بعد صحبت از واکسیناسیون رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به میان آمد اما خیلی زود از اولویت واکسیناسیون مشاغل پرخطر کشور خارج شدند.

به گفته‌ی محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، کاربران راننده‌ی این تاکسی اینترنتی فقط در تیر ماه امسال ۶۴میلیون و ۴۹۰هزار و ۸۱ سفر را به ثبت رساندند و همین آمار نشان می‌دهد که واکسیناسیون این افراد در قطع زنجیره‌ی کرونا تا چه حد حائز اهمیت است و به حفظ سلامتی رانندگان و مسافران کمک می‌کند.

محمد خلج در مورد فعالیت این تاکسی اینترنتی در دوران کرونا می‌گوید: «از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در ایران و آغاز قرنطینه‌ها و از رونق افتادن کسب‌وکارها، خدمات آنلاین به عنوان بازوی کمکی در صحنه حضور پیدا کردند و به تداوم ارائه‌ی خدمات مورد نیاز مردم (از حمل‌ونقل عمومی تا فروش اینترنتی) کمک کردند. از آن زمان تا کنون کاربران راننده و موتورسوار اسنپ در خط مقدم حضور دارند و در هر شرایطی به مردم عزیز کشورمان خدمت‌رسانی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند چراغ کسب‌وکارهای کوچک و محلی خاموش شود. حتی وقتی بحث محدودیت تردد پیش آمد باز این عزیزان بودند که مسئولیت جابه‌جایی هموطنان را برعهده گرفتند.»

مدیرعامل اسنپ در مورد اقدامات این تاکسی اینترنتی برای ایمنی سفرهای این سامانه می‌گوید: «از همان زمان با در نظر گرفتن وام‌های حمایتی و ضدعفونی کردن ناوگان و توزیع ملزومات بهداشتی تمام تلاش خود را کردیم تا در پیشگیری از شیوع کرونا نقش داشته باشیم. همچنین در همکاری با وزارت بهداشت پایش دقیق سلامت ناوگان رانندگان را در دستور کار قرار دادیم و رانندگانی را که در مسیر خدمت‌رسانی به کرونا مبتلا می‌شوند شناسایی و تا زمان بهبود کامل غیرفعال می‌کنیم و در این مدت حمایت‌های مالی در قالب وام‌های بدون بهره را به این عزیزان ارائه می‌دهیم.»

خلج در مورد دلایل به تعویق افتادن واکسیناسیون رانندگان این سامانه اینطور توضیح می‌دهد:‌ «از زمانی که بحث واکسیناسیون و اولویت‌بندی مشاغل در ایران مطرح شد مذاکرات و پیگیری‌های خود را آغاز کردیم و معتقدیم که واکسیناسیون رانندگان و موتورسوران اسنپ نقش بسیار مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا دارد. خوشبختانه از حدود ۲۰ روز پیش واکسیناسیون کاربران راننده اسنپ آغاز شد، اما متاسفانه در برخی شهرها با مشکلاتی در زمان‌بندی و نوبت‌دهی مواجه شدیم و در نهایت طی نامه‌ای این موضوع به آینده موکول شد.

تمام هماهنگی‌های لازم از طرف تیم اسنپ برای واکسیناسیون کاربران راننده عزیز با سازمان‌های مربوطه انجام شده بود و بروز مشکلات در نوبت‌دهی مراکز واکسن از حیطه اختیارات ما خارج است. اما از آنجایی که باور داریم سلامتی کاربران راننده‌ی اسنپ در قطع زنجیره‌ی کرونا بسیار حیاتی است، تا پایان واکسیناسیون ناوگان اسنپ از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات و مسائل احتمالی فروگذار نخواهیم کرد. به امید اینکه بتوانیم از این روزهای سخت به سلامت عبور کنیم.»

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.