صفحه اصلی / اجتماعی / پالایش اساسی در مدیران زیر مجموعه انجام می‌دهم/مدیران کارآمد و پاکدست قطعاً ارتقا می‌یابند
پالایش اساسی در مدیران زیر مجموعه انجام می‌دهم/مدیران کارآمد و پاکدست قطعاً ارتقا می‌یابند

پالایش اساسی در مدیران زیر مجموعه انجام می‌دهم/مدیران کارآمد و پاکدست قطعاً ارتقا می‌یابند

کسب و کار نیوز- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجازه ادامه فعالیت به مدیران ناسالم نمی‌دهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت اللّه عبدالملکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بیشتر همکاران ما پاکدست و با تقوا هستند افزود: افرادی که تعداد آن‌ها کم نیست در این وزارتخانه نفوذ کرده‌اند و ما به صورت جدی مبارزه با فساد را آغاز کرده‌ایم.
وی بیان کرد: در چند روز گذشته، برخی مدیران برکنار شده‌اند و به هیچ عنوان با مسأله فساد مماشات نمی‌کنیم و برای برخورد قضائی با این افراد، دوستان دیگری کارها را پیگیری می‌کنند.
حجت اللّه عبدالملکی گفت: قطعاً مبارزه با فساد را بر اساس سیاست‌های رسانه‌ای به اطلاع مردم می‌رسانیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۱۰ ها نفر که در ستادهای انتخاباتی دوره‌های گذشته حضور داشتند در مسئولیت‌های اقتصادی قرار داده شده‌اند که شناختی از آن بخش ندارند و بخشی از ناکارآمدی نیز به دلیل انتصاب این افراد است.
حجت اللّه عبدالملکی بیان کرد: چه دلیلی دارد فردی که در ستاد انتخاباتی فعال بوده است مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره بخشی باشد که هیچ درکی از آن موضوع اقتصادی ندارد.
وی تصریح کرد: اگر رئیس جمهور پای مبارزه با فساد باشد قطعاً این کار انجام می‌شود و اگر نباشد، مبارزه با فساد انجام نخواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عده‌ای، صاحبان قدرت و ثروت را مافیا می‌دانند، اما این‌ها قدرت‌های پوشالی هستند و این طور نیست که همه جا را گرفته باشند و کسی نتواند با آن‌ها برخورد کند.
حجت اللّه عبدالملکی افزود: ممکن است آن‌ها یک سری رفتارهای مذبوحانه رسانه‌ای نیز انجام دهند که هیچ اهمیت و اثری در مبارزه با فساد نخواهد داشت.
وی تاکید کرد: اگر در مبارزه با فساد عزم جدی وجود داشته باشد بسیاری از این افراد استعفا می‌دهند؛ البته مراحل قضائی حتماً باید پیگیری و انجام شود.
عبدالملکی گفت: در چند ماه آینده پالایش اساسی در مدیران زیر مجموعه خود انجام می‌دهم و مدیران کارآمد و پاکدست قطعاً ارتقا می‌یابند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموعه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق الناس و در دست ما امانت است که تلاش می‌کنیم به صورت سالم و کارآمد فعالیت کنند.
عبدالملکی افزود: شرکت‌ها و کارخانجات این وزارتخانه مانند صندوق بازنشستگی، سازمان تأمین اجتماعی و … متعلق به مردم است، اما تاکنون این شرکت‌ها خوب مدیریت نشده است که تلاش می‌کنیم تیم مدیریتی بسیار قوی‌ای برای اداره این بخش‌ها به کار بگیریم.
وی گفت: باید با تعارض منافع در همه بخش‌های دولت مبارزه شود؛ بنابراین به معاونان و رؤسای صندوق‌های این وزارتخانه گفته‌ام باید کمیته مقررات زدایی و تمرکززدایی و کمیته مبارزه با فساد و رفع تضاد منافع تشکیل دهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرارداد رفاه ایرانیان را که ۱۴ ستاد دارد و یکی از ستادهای آن مبارزه با مفاسد و رفع تضاد منافع است ایجاد کرده‌ایم.
عبدالملکی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت مردم است، زیرا ۴۲ میلیون نفر بیمه شده بخش تأمین اجتماعی و ۲ میلیون نفر بیمه بازنشستگی کشوری و ۶ و نیم میلیون نفر تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.
وی افزود: در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای نیز صدها هزار نفر یا آموزش دیده‌اند و یا در حال آموزش هستند و در بخش‌های اقتصادی این وزارتخانه نیز صدها هزار نفر شاغل یا منتفع از این بخش‌ها هستند.
عبدالملکی گفت: با توجه به اینکه مسئولیت هماهنگی و دبیری شورای عالی اشتغال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده شده است و این وزارتخانه مسئول پیگیری موضوع اشتغال و هماهنگی میان دیگر دستگاه هاست، تلاش می‌کنیم بستر مناسب برای تحقق ایجاد یک میلیون شغل در سال را فراهم کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرارگاه فرماندهی اشتغال را با حضور دستگاه‌های عضو شورای عالی اشتغال و دیگر نهادها و تشکل‌های مردمی ایجاد می‌کنیم که زمینه تسهیل و نظارت بر روند اشتغالزایی فراهم شود.
عبدالملکی گفت: رئیس جمهور در بخش اشتغال بسیار جدی وارد شده است و تیم اقتصادی دولت سیزدهم هماهنگ‌ترین تیم اقتصادی نسبت به دولت‌های گذشته است و انتظار داریم این هماهنگی برنامه اشتغالزایی را به نتیجه برساند.
وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال و پایداری آن باید زنجیره ارزش شکل بگیرد افزود: اگر سیستم بانکی و نظام تأمین مالی همراه این زنجیره نشود، موضوع اشتغال با مشکل اساسی روبرو خواهد شد.
عبدالملکی گفت: با شناختی که از وزیر اقتصاد دارم نگاه این وزارتخانه نیز به سمت تخصیص منابع مناسب و وثائق آسان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در گذشته، کارخانه‌های بزرگ منابع بانکی را می‌بلعیدند و کسب و کارهای کوچک نمی‌توانستند از این منابع استفاده کنند که در دنیا این موضوع بالعکس است.
عبدالملکی گفت: “تأمین مواد اولیه”، “سرمایه”، “بازار فروش و آموزش”، حلقه‌های زنجیره اشتغال است که هر کدام شکل نگیرد شغل ایجاد نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی از حلقه‌های مفقود در زنجیره تولید و اشتغال است افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بر اساس نیاز بازار، گسترش خواهیم داد و در این جهت ۳۵۰ واحد آموزش فنی و حرفه‌ای را به واحد کارآفرینی ارتقا می‌دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از پس فردا روی درگاه اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لینکی برای ثبت پیشنهادها و ایده‌ها در زمینه اشتغال فعال می‌شود که مردم و صاحب نظران می‌توانند نظرات خود را در این بخش به اطلاع ما برسانند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.