صفحه اصلی / اسلایدر / یک تغییر بورسی از هفته آینده
یک تغییر بورسی از هفته آینده

یک تغییر بورسی از هفته آینده

حداکثر حجم مبنا در بازار پایه فرابورس ایران از دوم شهریورماه، (سه‌شنبه هفته آینده) تغییر می‌کند.

به گزارش ایسنا، براساس مصوبه هیات مدیره شرکت فرابورس ایران، حداکثر حجم مبنا از روز سه‌شنبه دوم شهریور ماه ۱۴۰۰ در نمادهای مندرج در بازار پایه فرابورس معادل «نیم درصد سرمایه پایه شرکت» لحاظ خواهد شد.

براساس این اطلاعیه، سایر رویه ‎های محاسباتی مرتبط با حجم مبنا که در این اطلاعیه به آن اشاره نشده است، همانند گذشته به قوت خود باقی خواهد ماند.

طبق این گزارش، حجم مبنا برای تمامی شرکت‌های بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس معادل چهار در ده هزار تعداد سهام هر شرکت از ‌۱۲ اسفندماه سال ۱۳۹۸ اعمال شد.

بر این اساس، با موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار و طبق مصوبه‌های جلسه هفتم اسفندماه ‌‏۹۸ هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شده بود که برای شرکت‌های موجود در بازارهای اول، دوم و پایه حجم مبنا در هر هفته بر ‏اساس قیمت پایانی سهام در آخرین روز معاملاتی هفته قبل محاسبه شود. ‏

همچنین در بازارهای اول و دوم، حداقل ارزش مبنای قابل اعمال معادل ۵۰ میلیارد ریال است و در بازار پایه، حداقل ارزش ‏مبنای قابل اعمال در تابلو پایه زرد معادل ۲۰ میلیارد ریال، در تابلو پایه نارنجی معادل ۱۰ میلیارد ریال و در تابلو پایه قرمز ‏معادل پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

حجم مبنـا، حداقل تعداد سهام یک شرکت است که باید در طول روز، معامله شود تا قیمت آن سهم، بتوانـد براساس سقف دامنه نوسان، افزایش یا کاهش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.