صفحه اصلی / اصناف / سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور
سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور

سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور

کسب و کار نیوز- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر کشور و حرکت به سمت ایجاد بنادر نسل سوم خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد راستاد در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که صبح امروز پنجشنبه ۲۴ تیر با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: اسکله‌ای که امروز در بندر شهید رجایی افتتاح می‌شود با ۳۱ هزار پس کرانه برای پذیرش کشتی‌های کانتینری تا ۱۸ هزار TEU آماده پهلوگیری است.

وی افزود: بعد از ۵۰ سال ناوگان لایروب خریداری و نوسازی می‌شود. این دو فروند کشتی لایروب مدرن ترین ناوگان لایروبی دنیا بوده که یک فروند آن برای لایروبی پای اسکله‌های بندر چابهار و دیگری برای بندر بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دو فروند لایروب از رسوب گذاری اسکله جلوگیری کرده و از مهمترین تأسیسات حوزه دریایی است.مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سه پست اسکله نفتی برای پهلودهی به کشتی‌های نفتکش امروز در بندر شهید رجایی به بهره برداری می‌رسد که در مجاورت پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار دارد.

راستاد خاطرنشان کرد: ۳۴۰ قرارداد BOT اشتغال ۳۲ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان در بنادر به امضا رسیده است. برخی از آنها شامل سرمایه گذاری در ساخت انبارهای چند منظوره نگهداری کالا در بندر امام و کارخانه ساخت کنستانتره صنایع معدنی در بندر امیرآباد می‌شود که آغاز حرکت بنادر به سمت بنادر نسل سوم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از نظر تجهیز بنادر نیز گام‌های بزرگی برداشته ایم، تصریح کرد: سفارش ساخت ۸۳ فروند انواع ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی به سازندگان داخلی در تاریخ صنایع دریایی کشور بی نظیر است و با این کار زنجیره تولید صنایع در کشور فعال می‌شود.وی افزود: امروز ۱۶ پروژه بندری و دریایی با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومان و اشتغال ۷۵۰ نفر به بهره برداری می‌رسد. راستاد گفت: علیرغم تحریم‌ها و کرونا، لحظه‌ای ورود و خروج کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری آنها متوقف نشد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.