صفحه اصلی / اصناف / آماده‌سازی بنادر برای پذیرش کشتی‌‌های بزرگ‌/صادرات نفتی تسهیل می‌شود
آماده‌سازی بنادر برای پذیرش کشتی‌‌های بزرگ‌/صادرات نفتی تسهیل می‌شود

آماده‌سازی بنادر برای پذیرش کشتی‌‌های بزرگ‌/صادرات نفتی تسهیل می‌شود

کسب و کار نیوز- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۳ پست اسکله نفتی برای پهلودهی کشتی‌های نفتکش در بندر شهید رجایی امروز به بهره‌برداری می‌رسد و موجب تسهیل صادرات نفتی خواهد شد.

محمد راستاد امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی که امروز آماده افتتاح است، از دی ماه ۹۶ آغاز شد.

وی افزود: ناوگان کشتیرانی کانتینری امروز به دنبال استفاده از کشتی های بزرگ هستند و بنادری در گردونه کشتی‌های کانتینری قرار می‌گیرند که قابلیت پذیرش این کشتی‌های بزرگ را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: امروز ۳۱ هکتار پس‌کرانه در اسکله بندر شهید رجایی داریم و امکان پهلوگیری کشتی تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU ظرفیت وجود دارد.

راستاد با اشاره به ورود دو دستگاه لایروب مکنده به ناوگان خدماتی دریایی کشور گفت: پس از ۵۰ سال نوسازی این لایروب‌ها امروز در دستورکار قرار گرفت و دو دستگاه لایروب مدرن آماده بهره‌برداری است که یک دستگاه برای آب‌های استان هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان و یک دستگاه برای آب‌های استان خوزستان و استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه اعماق کانال‌های ورودی بنادر را افزایش داده‌ایم، گفت: ۳ پست اسکله نفتی برای پهلودهی کشتی‌های نفتکش در بندر شهید رجایی امروز به بهره‌برداری می‌رسد و موجب تسهیل صادرات نفتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به جذب سرمایه خصوصی در بنادر گفت: جذب سرمایه بخش خصوصی در قالب BOT انجام می‌شود که ۳۴۰ قرارداد است و ۳۲ هزار نفر اشتغال مستقیم دارد.

راستاد ادامه داد: ۱۷ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه خصوصی است که ۷۰ درصد آن تحقق یافته است. وی افزود: انبارهای چندمنظوره کالا در بندر امام خمینی(ره) از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بنادر نباید صرفا محل تخلیه و بارگیری باشد بلکه باید فعالیت ارزش افزوده‌ای در مجاورت بنادر داشته باشیم.

راستاد از سفارش ساخت ۸۳ فروند ناوگان خدماتی مورد نیاز سازمان بنادر به صنایع دریایی داخلی خبر داد و افزود: این پروژه صنایع داخلی دریایی و صنایع پیرامون آن را فعال می‌کند.

وی افزود: امروز ۱۶ پروژه به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه دریایی و بندری آماده افتتاح است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه و شیوع کرونا، ورود و خروج کشتی‌ها به/از بنادر ما یک روز هم متوقف نشد.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.