صفحه اصلی / اسلایدر / قیمتگذاری برای اقتصاد ایران سم است
قیمتگذاری برای اقتصاد ایران سم است

رئیس سازمان بورس اعلام کرد؛

قیمتگذاری برای اقتصاد ایران سم است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمتگذاری در اقتصاد ایران را یک موضوع سمی دانست و گفت: تمام معاملات سیمان باید به مرور وارد بورس کالا شود.

محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم راه اندازی معاملات آتی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری طلا گفت: مدیران هلدینگ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه‌ها ژنرال‌های نبرد توسعه بازار سرمایه هستند، نقش آنها فقط مدیریت هلدینگ یا شرکت خود نیست؛ بلکه انتظار ما این است تا گام‌هایی برای توسعه بازار سرمایه برداشته شود و تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری برای اقتصاد کشور سم است و برای جامعه مضر خواهد بود، گفت: قیمت‌گذاری دستوری چیزی جز توسعه رانت و تولید فساد در کشور ندارد.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: برخی گمان می‌کنند که می‌توان با قیمت‌گذاری دستوری زمینه ایجاد رفاه را در کشور و برای مردم فراهم کرد در حالی که این موضوع اشتباه است و تجربه نشان داده که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: با توجه به مسیری که اکنون برای معاملات طی می‌شود، تلاش ما این است تا کل معاملات سیمان وارد بورس کالا شود اما این اقدام جزو هدف اصلی ما در بورس نیست.

وی با بیان اینکه هدف ما راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی سیمان است، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در بازار سیمان وجود دارد رقابت نامطلوب صنعت سیمان برای صادرات در بازارهای صادراتی است، اگر بتوان فعالیت صادرات صنعت سیمان در قالب کنسرسیوم سیمان با هماهنگی صنعت سیمان راه‌اندازی کنیم ارزش افزوده‌ای که از محل صادرات سیمان به دست می‌آید، منابع ارزشمندی را برای صنعت سیمان ایجاد می‌کند.

دهقان دهنوی اظهار داشت: تجربه‌های موفقی در این زمینه در دنیا وجود دارد که امیدواریم با استفاده از آنها بتوانیم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: رفع قیمت‌گذاری دستوری یکی از اهداف ما است، با ورود سیمان به بورس کالا و خارج شدن از قیمت‌گذاری دستوری منافع سهامداران که در پیشگاه رانت و فساد قربانی می‌شد به پایان خواهد رسید.

دهقان دهنوی به راه اندازی معاملات آتی واحدهای صندوق طلا اشاره کرد و گفت: ابزار مشتقه قرارداد آتی روی صندوق‌های طلا نیز امروز راه اندازی می‌شود و گامی رو به جلو در بازار سرمایه محسوب می‌شود.

او افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری طلا زمینه سرمایه گذاری امن، راحت و شفاف در زمینه طلا را برای مردم فراهم می‌کنند که در حوزه بازار ارز، مسکن و طلا حداقل دو بازار لازم است معاملاتشان به صورت نظام مند در بورس کالا انجام شود و در طلا این اتفاق افتاده و مسکن نیز در راه این بورس است.

دهقان دهنوی در ادامه اظهار داشت: از مدیرعامل بورس کالای ایران می‌خواهم که در حوزه بازار مشتقه بار دیگر در قرارداد آتی سکه طلا ورود کند تا ابزارهای کاملی را در اختیار فعالان حوزه طلا قرار دهیم تا ریسک‌های خود را مدیریت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.