صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / نمایش P/S شرکت های تولیدی در سایت TSETMC
نمایش P/S شرکت های تولیدی در سایت TSETMC

برای نخستین بار صورت گرفت؛

نمایش P/S شرکت های تولیدی در سایت TSETMC

در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.

وحید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با سنا در مورد افشا نسبت P/S شرکتهای تولیدی در سایت TSETMC گفت : سازمان بورس با همکاری شرکت های رایان بورس و مدیریت فناوری بورس تهران، در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که نسبت P/S  از نسبت های پر کاربرد بین فعالین بازار است، درباره چگونگی تعیین این نسبت تصریح کرد: با تقسیم آخرین ارزش بازار سهام شرکت بر مبلغ فروش ۱۲ ماهه اخیر شرکت که در آخرین گزارش فعالیت ماهانه شرکت های تولیدی درج شده است این نسبت محاسبه شده و در سایت TSETMC نمایش داده می شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس با بیان اینکه این نسبت در شرکت های غیر تولیدی محاسبه نمی شود، خاطر نشان کرد: این نسبت با تغییر قیمت سهام و یا افشا گزارش ماهانه جدید به روز رسانی می‌شود.

روشن قلب در پایان گفتگو با سنا یادآور شد: در راستای بهبود اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران و با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، تعداد مظنه های قابل نمایش برای هر نماد در سایت TSETMC از ۳ مظنه به ۵ مظنه افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.