صفحه اصلی / سیاسی / دولت / رئیسی رییس جمهور ایران شد
رئیسی رییس جمهور ایران شد

با اعلام وزیر کشور

رئیسی رییس جمهور ایران شد

وزیر کشور اعلام کرد: از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به‌عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر یکشنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۰) در نشستی خبری به ارائه گزارش نهایی انتخابات پرداخت و گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای اخذ شده با مشارکت ۴۸.۸ درصد در انتخابات شرکت کردند که آقایان؛

* سید ابراهیم رئیسی‌ ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای

* محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای

* عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای

* سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هزار و ۷۱۸ رای کسب کرده‌اند

۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای باطله نیز اخذ شده است. بر این اساس سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب این دوره از انتخابات و امانت‌دار دستگاه اجرایی برگزیده شد.

وزیر کشور همچنین با درود بر روح پر فتوح امام خمینی(ره) و تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امیدوارم خدا به همه ما توفیق درک معرفت ائمه اطهار عنایت کند، خوشحالم که در خدمت شما رسانه های عزیز و محترم و در مقابل ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم از زحمات همه کسانیکه در این امر مهم و خطیر و این حادثه با شکوه و با شعور همراهی کردند.

وزیر کشور افزود: یک بار دیگر قدردانی، سپاسگزاری و شکر گزاری از نعمت و توفیق داشتن اختیار اراده و اعمال حاکمیت در پناه تعالیم اسلامی و آموزه های دینی و به یادگار مانده امام عزیزمان را دارم. در این وضعیت ابتدا باید قدردان و شاکر خداوند متعال و بعد حضور پرشکوه مردم در این حادثه بود. علیرغم همه فشارهای روانی تبلیغاتی و فشارهای مختلف، نارضایتی هایی اجتماعی و سختی های ناشی از تحریم و ایجاد نارضایتی ها به وسیله عواملی که فکر می‌کردند با فشار بر مردم می‌توانند به اهداف خودشان برسند، این مردم بنا به هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که لحظه به لحظه با حمایت ها و راهنما هایی‌شان طریقه حرکت در مسیر انقلاب به ما می‌آموزد موجب این شکوه و عظمت شدند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در کنار آن از مقام معظم رهبری که همه مراحل قبل از برگزاری انتخابات و حین برگزاری انتخابات همیشه ما را راهنمایی و پشتیبانی ‌می‌کردند از رئیس جمهور محترم که تمامی اختیارات و راهنمایی های لازم را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور قرار دادند و همه کسانی که در اجرا مشارکت داشتند اعم از استانداران، فرمانداران بخشداران و دهیاران و همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه کسانی که به عنوان مجریان انتخابات ما را از قشر عموم مردم یاری دادند وهمچنین از ناظرین شورای محترم نگهبان و مجلس به عنوان ناظر بر انتخابات شورا از رسانه‌های عزیز و صدا و سیما که کمک کردند از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و نظامی و قوه قضاییه و از همه کسانی که در حوزه های مختلف توانستیم این امر بزرگ را رقم بزنیم، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره زمان اعلام نتایج سایر انتخابات‌ها گفت: به دلیل کثرت نامزدهای انتخابات های شوراهای شهر و روستا شمارش آرا همچنان در حال انجام است. نتایج انتخابات های میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز به محض پایان شمارش و تجمیع اعلام خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.