صفحه اصلی / اصناف / عده ای در فضای مجازی؛ بدون مجوز تنها برای کسب منافع، گل می فروشند
عده ای در فضای مجازی؛ بدون مجوز تنها برای کسب منافع، گل می فروشند

عده اي در فضاي مجازي؛ بدون مجوز تنها براي کسب منافع، گل مي فروشند

عده ای در فضای مجازی؛ بدون مجوز تنها برای کسب منافع، گل می فروشند

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه فروشندگان گل وگياه تهران از بي قانوني عملکرد شبکه هاي مجازي در فروش انواع گل گلايه نموده و بيان داشت: يک سري از افراد که سررشته خاصي در گل و گياه ندارند در فضاي مجازي به فعاليت غيرقانوني مشغول هستند و سعي مي کنند با هر مبلغ و هر کيفيتي فقط براي کسب منافع خود گل بفروشند در حالي که گلفروشان مجاز با ورشکستگي دست و پنجه نرم مي کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، اکبر شاهرخی، رئیس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه تهران گفت: متاسفانه صنف گل و گیاه با هجمه ویروس کرونا دچار مشکلات عدیده ای گردید که منجر به ورشکستگی تولیدکنندگان و گل فروشان و خروج آنها از عضویت اتحادیه و تغییر شغل آنها شد. این شرایط برای اصناف درناک است، مغازه ها بسته می شود در کنارش فضای مجازی که در دو سال اخیر رشد بسیار صعودی پیدا کرده مجال پیدا کرده اند تا کسب و کار خوبی را راه بیندازند.

در ادامه تاکید کرد: یک سری از افراد که سررشته خاصی در گل و گیاه ندارند در فضای مجازی به فعالیت غیرقانونی مشغول هستند و سعی می کنند با هر مبلغ و هر کیفیتی فقط برای کسب منافع خود گل بفروشند.

وی تصریح کرد: این افراد بدون توجه به منافع مشتری و اینکه کیفیت باید چگونه باشد و اینکه به این صنف و فعالانش با فروش و خدمات بی کیفیت، آسیب می رسانند، فعالیت خود را ادامه می دهند؛ البته اتحادیه از سایت هایی که از اتحادیه پروانه فعالیت گرفته اند و با نظارت این اتحادیه کار می کنند، حمایت می کند که نمونه آن به نام گلپینو هم اکنون در حال فعالیت است. این سایت ضمن احترام به درخواست مشتری و رعایت قیمت، مبادرت به انجام سفارش های مشتری و ارسال بموقع آن دارد.

شاهرخی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا فروش گل بسیار کم شد و در پی آن فروشندگان تعطیل و در نتیجه تولیدکنندگان گل نیز با کمبود تقاضا رو به رو شدند، بنابراین تولید بسیاری از گل ها در کشور محدود و قطع شد؛ لذا تنوع گل و انواعی که صادر می شد کاهش یافت، البته اکنون به کشور عراق در برخی از گلها صادرات داریم.

وی همچنین بیان داشت: متاسفانه گل فروشان دست فروش و فروشندگانی که با وانت گل را در سطح شهر به فروش می رسانند و سوپر مارکت ها نیز مانع کسب و کار این صنف شده اند.

وی با اشاه به نامگذاری روز ۲۵ خرداد به نام گل و گیاه بیان داشت: روز ۲۵ خرداد ماه روز گل و گیاه نام گذاری شده؛ لذا به مشتریان محترم در زمان خرید ۲۰ درصد تخفیف داده می شود، امیدوارم بتوانیم در کشور به پرورش گل های بیشتری اقدام و صادرات گل را افزایش دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.