صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ترویج مصرف پایدار با محصولات سازگار با محیط زیست
ترویج مصرف پایدار با محصولات سازگار با محیط زیست

ترویج مصرف پایدار با محصولات سازگار با محیط زیست

کسب و کار نیوز- از زمان آغاز جنبش زیست‌محیطی در دهه ۱۹۶۰ میلادی، شکنندگی و ناپایداری جهان ما به موضوعی جهانی تبدیل‌شده که نیازمند اقدام اجتماعی متحد و حتی همراهی شرکت‌های چندملیتی برای تجدیدنظر در استراتژی‌های عملیاتی است. این تمرکز همچنین به سمت روش‌های پایدارتر تغییر جهت داده که حفاظت از طبیعت را در اولویت قرار می‌دهد، تغییری که به‌خوبی در نگرش روزافزون سازگاری با محیط زیست مشتریان قابل‌مشاهده است.

در زمینه هزینه کرد آگاهانه، هیچ گروهی از نسل Z (متولدین سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد) فعال‌تر نیست. ۸۹ درصد افراد این رده سنی ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که به‌طور فعالانه‌ از مشکلات اجتماعی و محیط زیستی حمایت می‌کنند. اکنون جوان‌ترین مصرف‌کنندگان جامعه، کسانی هستند که به مردم درباره رویکرد سبز آگاهی می‌بخشند، و این نسل به رهبران واقعی تغییرات اجتماعی تبدیل‌شده‌اند.

در سطح حکومت‌ها هم اتحادیه اروپا از اول مارس امسال برچسب‌های مصرف انرژی جدیدی را رونمایی کرد و در قبال محصولاتی که می‌خواهند عنوان سبز را از آن خود کنند، موضع سخت‌گیرانه‌تری را در پیش‌گرفته است. چنین برچسب‌های زیست‌محیطی ازآن‌جهت اهمیت دارند که آگاهی لازم در خصوص مصرف انرژی و داده‌های محیط زیستی را پیش از خرید در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند. این شیوه جدید تعیین سطح انرژی با جایگزینی سیستم منسوخ‌شده پیشین می‌تواند در زمینه بهبود بهره‌وری انرژی، انگیزه دوچندانی برای کارخانجات ایجاد کند.

بهره‌وری چرخش ماشین‌های لباسشویی در تعیین میزان مصرف انرژی خشک‌کن، بسیار حیاتی است، زیرا عملکرد چرخشی پایین باعث افزایش زمان کارکرد دستگاه و مصرف انرژی بیشتر می‌شود. هنگامی هم که میزان نویز و آلودگی صوتی موردبررسی قرار می‌گیرد، تفاوت میان ۷۲ دسیبل و ۷۳ دسیبل شاید کم به نظر برسد، اما طبق قوانین جدید ممکن است باعث تنزل رتبه یک لوازم‌خانگی باشد.۱

ال‌جی به‌عنوان بخشی از تعهد خود به کاهش اثرات کربن، تمامی پمپ‌های گرمایشی DUAL Inverter خشک‌کن‌ها را به استفاده از مبرد R290 تغییر داده است، زیرا این گاز پتانسیل گرمایش زمین (GWP)‌ کمتری نسبت به مبرد R314a دارد.۲ درنتیجه خشک‌کن DUAL Inverter Heat Pump ال‌جی به دلیل دستیابی به استانداردهای پیشگیری از آلودگی، استفاده پایدار از منابع و کاهش تغییرات آب‌وهوایی از سوی TÜV Rheinland موفق به کسب عنوان محصول سبز (Green Product Mark) گردید.۳

همچنین در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ال‌جی تمام سعی خود را نموده تا محصولات را سبک‌تر کند و در فرآیند تولید از منابع کمتری استفاده کند. ال‌جی محصولاتی با مصرف بهینه انرژی را توسعه داده و به بازار عرضه نموده که دارای برچسب Energy Star هستند و برای مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کمک به اصلاح رفتار مصرف به‌سوی سبک زندگی سبزتر، موفق به کسب تأییدیه کمیسیون اروپایی گردیده‌اند.

برای مثال کمپرسور اینورتر خطی (Inverter Linear Compressor) مورداستفاده در یخچال‌های ال‌جی به شکل مؤثری غذا را به مدت طولانی‌تری تازه نگه می‌دارد و نسبت به مدل‌های مرسوم ال‌جی میزان نویز کمتری دارد.۴ تکنولوژی کلاس جهانی اینورتر ال‌جی بسته به موقعیت و برای عملکرد بهینه، سرعت و دور موتورها و کمپرسور را کنترل می‌کند. حرکت خطی منحصربه‌فرد این کمپرسور باعث شده یخچال‌های ال‌جی سریع‌تر به دمای مدنظر برسند و هم‌زمان، با کاهش نقاط اصطکاک دوام بیشتر و نویز کمتری دارند.

در ماشین‌های لباسشویی ال‌جی با استفاده از تکنولوژی Inverter Direct Drive موتور مستقیماً به محفظه شستشو وصل شده تا نسبت به مدل‌های فاقد DirectDrive نویز و آلودگی صوتی کمتری داشته باشد. ال‌جی از پایداری و دوام تکنولوژی‌های اصلی خود اطمینان کامل دارد، لذا تمامی قطعات اینورتر دارای گارانتی ۱۰ ساله‌ هستند.

مشارکت ال‌جی برای دنیایی سبزتر همواره در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی مورد تأیید و توجه قرارگرفته است. ال‌جی توسط Corporate Knights و همچنین در لیست سالیانه ۲۰۲۱ Carbon Clean 200 موسسه As You Sow توانسته در جایگاه سیزدهم پایدارترین شرکت‌ دنیا بایستد. ال‌جی در سرزمین مادری خود توانسته جایزه محصول سبز سال را برای یازدهمین سال متوالی از سوی گروه اجتماعی غیرانتفاعی Korea Green Purchasing Network دریافت کند و همچنین جایزه شاهکار سبز این گروه را از آن خود کند، که به شکل اختصاصی برای تقدیر از کسب‌وکارهایی است که مشارکت قابل‌توجهی در حفاظت از محیط زیست داشته‌اند.

خسارت وارده به سیاره‌مان و تمامی موجودات زنده روی آن‌یکی از بزرگ‌ترین تهدیداتی است که جامعه جهانی با آن روبرو است. فائق آمدن بر چنین مشکل جهانی تنها با حمایت تمام اعضای اجتماع امکان‌پذیر است. ال‌جی از طریق محصولات خود قصد دارد همچنان الگویی برای این باشد که چگونه محصولات سازگار با محیط زیست و تجارت خوب می‌توانند دست در دست همدیگر رشد کنند.

 

###

 

  • کلاس انتشار آلودگی صوتی از طریق هوا برای ماشین‌های لباسشویی خانگی بر پایه میزان انتشار آلودگی صوتی از طریق هوا در مرحله چرخش تعیین می‌گردد. رده A به محصولاتی با آلودگی صوتی کمتر از ۷۳ دسیبل تعلق می‌گیرد (https://t.ly/ZyGH).
  • GWP برای R290 عدد ۳ و در برابر آن برای R134a عدد ۱۴۳۰ است.
  • آزمایش‌شده توسط TÜV Rheinland بر روی خشک‌کن‌های ال‌جی مدل RC*0***V** با گاز R290 در آگوست ۲۰۲۰

آزمایش‌شده توسط ‌VDE با مقایسه مصرف انرژی میان مدل‌های GBB530NSCXE (کمپرسور اینورتر خطی ال‌جی) و GBB530NSQWB (کمپرسور متقابل معمولی ال‌جی). آزمون میزان مصرف انرژی بر پایه استاندارد ISO 15502 انجام‌شده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.