صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / خط تولید ماشین لباسشویی سام افتتاح شد
خط تولید ماشین لباسشویی سام افتتاح شد

با حضور معاون امور صنایع و مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت؛

خط تولید ماشین لباسشویی سام افتتاح شد

خطوط تولید ماشین های لباسشویی با برند سام با حضور مهدی صادقی‌نیارکی معاون امور صنایع و کیوان گردان، مدیرکل دفتر وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش  کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی گروه سام این موفقیت پس از دو سال کار تحقیقاتی و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و پیمانکاران داخلی حاصل شده است. ماشین لباسشویی برند سام فعلا در ۵ مدل و با عمق داخلی‌سازی ۷۰ درصد وارد بازار لوازم خانگی کشور خواهد شد.

گفتنی است سامسونگ کره جنوبی از حدود دو سال پیش در پی تشدید تحریم‌های آمریکایی به ناچار بازار ایران را ترک کرده بود و پس از خروج این برند کره‌ای شرکت سام الکترونیک، به عنوان شریک تجاری سامسونگ در ایران از برند خود با نام سام الکترونیک رونمایی کرد.

با این حال دست‌اندرکاران این شرکت دست از تلاش برنداشتند و پس از راه‌اندازی خطوط تولید تلویزیون که سال گذشته آغاز به‌کار کرد، خطوط تولید ماشین لباس‌شویی را راه‌اندازی کردند.

خط تولید تلویزیون این برند نیز خرداد ماهه ۹۹ با حضور مسئولان افتتاح شده بود.

شرط بازگشت برندهای خارجی

مهدی صادقی نیارکی در جریان افتتاح خطوط تولید ماشین لباس‌شویی سام گفت: سیاست وزارت صنعت تقویت برندهای ملی، افزایش عمق ساخت داخل تولیدات داخلی و تولید محصولات صادرات محور است.

وی بیان داشت: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مجلس و دیگر ارگان ها، همچنین مطابق سیاست های کلان کشوری و سیاست های وزارت صنعت، بازگشت بدون جبران مافات برندهای مطرح خارجی به کشور بسیار بعید است.

این مقام مسوول ادامه داد: به طور حتم برندهایی که به دنبال بازگشت به بازار ایران هستند باید سرمایه‌گذاری مستقیم را در دستور کار خود قرار داده و رضایت شرکای ایرانی خود را جلب کنند، در غیر این صورت ما مخالف بازگشت‌شان بوده و به طور حتم از برندهای ملی خودمان حمایت می‌کنیم.

وی یادآور شد: سال ۹۷ با خروج دو شرکت بزرگ کره ای یعنی ال. جی و سامسونگ از ایران، سال سختی برای شرکت‌های داخلی شان رقم خورد، اما سال ۹۸ شرکت‌ها به این فکر افتادند که با استفاده از امکانات داخلی و سرمایه‌گذاری روی نوآوری، پلتفرم و برندهای خود اقدام کنند.

صادقی نیارکی اظهار داشت: به طور حتم در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وضعیت بهتری را در صنعت لوازم خانگی شاهد خواهیم بود و بازار داخل تامین شده و حتی شرکت‌ها باید به فکر توسعه صادرات باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز مجموعه اقدام ها در وزارتخانه به گونه ای است که بخش عمده مواد اولیه داخلی مورد نیاز از جمله فولاد، مس، آلومینیوم، مواد پتروشیمی و پلیمر ها در داخل تامین می‌شود و فقط در برخی موارد از جمله تأمین ورق سرد کمبودهایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: با تعریف یک پروژه سه میلیون تنی تولید ورق سرد که پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی داشته و همچنین طرح های دیگری در حوزه پلیمر و پتروشیمی، به زودی در تامین این اقلام نیز خودکفا شده و حتی مازاد آن را به خارج صادر خواهیم کرد.

به گفته صادقی، بحث عرضه اختصاصی برخی مواد اولیه برای صنایع لوازم خانگی و خودرو کمک کرده تا با قیمت‌های پایه و بدون رقابت بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را دریافت کنند.

صادقی نیارکی، همچنین به مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت اشاره کرد که روش های تامین ارز متنوعی را برای واحدها پیش بینی کرده تا راحت تر بتوانند به استفاده از ارز مورد نیاز خود بپردازند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.