صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / چگونه تیرآهن برای ساخت یک خانه انتخاب کنیم
چگونه تیرآهن برای ساخت یک خانه انتخاب کنیم

چگونه تیرآهن برای ساخت یک خانه انتخاب کنیم

استفاده از انواع تیرآهن در ساخت یک بنا الزامی بوده که با توجه به نوع و کیفیت تیرآهن‌ها، مناسب‌ترین آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال چنانچه قصد دارید که یک ساختمان و یا یک سازه بنا کنید، نیاز است که اطلاعات جامعی را در مورد چگونگی انتخاب تیرآهنهای مناسب داشته باشید که اگر مایل هستید اجازه دهید که ما در این مقاله، به موارد مهم در این خصوص اشاره کنیم.

انواع تیرآهن را بشناسید

به طور کلی تیرآهن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که دلیل این امر شکل ظاهری سطح مقطع آنهاست و این دو دسته نیز به شکل I و H هستند. اما اگر بخواهیم تیرآهن‌ها را از نظر استاندارد طبقه‌بندی کنیم، باید آن را در ۴ دسته قرار داد که عبارتند از:

  • تیرآهن IPE

این‌گونه از تیرآهن‌ها اکثراً طبق استانداردهای جهانی تولید می‌شوند و کاملاً شبیه I هستند.

  • تیرآهن INP

برای تولید این نوع از تیرآهن نیز استانداردهای چین و یا روسیه بکار گرفته می‌شود و نسبت به نوع قبلی دارای ضخامت در بخش بال‌هایش است.

  • تیرآهن IPB

از لحاظ ویژگی؛ این نوع از تیرآهن‌‌ها دارای بال‌های پهن بوده و کاملاً شبیه H می‌باشند. تیرآهن‌های IPB به دو دسته‌ی سنگین و سبک نیز تقسیم می‌شوند که حرف L نشان از نوع سبک و حرف V نشان‌دهنده‌ی تیرآهن‌های IPB سنگین است.

شناخت انواع برندهای تولید کننده تیرآهن

بعد از آنکه انواع تیرآهن‌ها را شناختید، برای انتخاب درست یک تیرآهن به جهت استفاده در ساخت یک سازه باید برندهای تولید کننده‌ی آنها را نیز شناسایی کنید. در ایران کارخانه‌های زیادی وجود دارند که به تولید انواع تیرآهن مشغول‌اند. از جمله‌ی این کارخانه‌ها که دارای استانداردهای جهانی و کیفیت بالای محصولات هستند، به ترتیب می‌توان به شرکت فایکو، ذوب آهن اصفهان، کارخانه آرین و همچنین کارخانه‌های ناب تبریز، ماهان و کرمانشاه اشاره کرد.

ضمناً در نظر داشته باشید که تیرآهن‌های برندهای روس و ترک نیز در ایران به فروش می‌رسند که مسلماً از کیفیت‌های کمتری نسبت به محصولات داخلی برخوردار هستند. همچنین لازم به ذکر است که برای انتخاب بهتر برندهای تولید کننده تیرآهن باید به موارد دیگری از جمله کیفیت محصولات، وزن و قیمت‌های آن نیز دقت کرد.

مزیت‌های انتخاب تیرآهن مناسب

زمانی که یک تیرآهن برای استفاده در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود باید از بهترین نوع آن باشد. اگر بتوانید از با کیفیت‌ترین تیرآهن در ساخت و ساز بناهای مختلف استفاده کنید به خوبی می‌توانید یک ساخت و ساز مناسب را تضمین نمایید. به طور کلی مزیت‌های انتخاب یک تیرآهن مناسب به شرح زیر است:

  • انتخاب یک تیرآهن خوب نصب سریع‌تر را منجر خواهد شد.
  • می‌توان چندین قطعه را با یکدیگر مورد استفاده قرار داد.
  • امکان بسط دادن یا توسعه بعد از اتمام کار وجود خواهد داشت.
  • می‌توان به راحتی در ارتفاع‌های بسیار زیاد از آنها استفاده کرد.

البته در نظر داشته باشید که استفاده از تیرآهن ممکن است دارای یک‌سری ضعف‌ها نیز باشد که باید از آنها نیز اطلاع داشته باشید که یکی از مهمترین آنها ضعیف بودن تیرآهن‌ها در دماهای بسیار بالاست. همچنین احتمال خوردگی تیرآهن‌ها نیز با گذشت زمان وجود دارد. ضمناً باید توجه داشته باشید که اگر قطعات تیرآهن‌ها را به خوبی به یکدیگر وصل نکنید، احتمال رخ دادن مشکل یا حادثه نیز وجود خواهد داشت.

بهترین تیرآهن موجود در بازار

در حال حاضر اکثر افرادی که به دنبال بهترین نوع تیرآهن هستند، به آنها توصیه می‌شود که از تیرآهن‌هایی استفاده کنند که بر اساس استاندارد IPE تولید شده باشند. در بازار ایران نیز به کرات از این دسته از تیرآهن‌ها وجود دارد که از برندهای مختلف هستند. توصیه مهم دیگر ما این است که برای انتخاب یک تیرآهن مناسب به کیفیت ساخت تیرآهن‌های قبلی کارخانه مدنظرتان دقت کنید. همچنین نسبت خرید و فروش تیرآهن‌های برندهای مختلف را نیز در نظر بگیرید.

از طرف دیگر ممکن است نیاز به اندازه‌های مختلف و متفاوتی از تیرآهن برای ساخت سازه داشته باشید که باید بر همان اساس اقدام به خرید تیرآهن کنید. نهایتاً اگر پیشنهادی در خصوص خرید تیرآهن از ما بخواهید می‌توانیم استفاده از تیرآهن‌های شرکت یا کارخانه‌ی فایکو را برایتان در نظر بگیریم. البته محصولات کارخانه ذوب‌آهن نیز قابل قبول هستند.

به طور کلی استفاده از یک محصول باکیفیت برای ساخت انواع ساختمان‌ها به خوبی می‌تواند تضمین دهنده‌ی یک نتیجه‌ی فوق العاده باشد. اگر کماکان شناختی از تیرآهن‌ها ندارید می‌توانید با استفاده از راه‌ها ارتباطی قرار داده شده با مشاوران ما در تماس باشید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.