صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / کندی اینترنت بلای جان ۲ هزار کسب و کار اینترنتی
کندی اینترنت بلای جان ۲ هزار کسب و کار اینترنتی

قطعی مسیر ارتباطات اینترنت بین‌الملل، کلکسیون اختلالات اینترنت کشور را کامل کرد

کندی اینترنت بلای جان ۲ هزار کسب و کار اینترنتی

کسب و کار نیوز - فروشگاه های اینترنتی که روزی برای جذب مردم هزینه های سنگین بازاریابی می دادند با کرونا روی غلتک افتادند و کسب و کارشان سکه شد؛ اما در میانه تجارت شان، سرعت نفسگیر اینترنت بلای جان آنها شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، فروشگاه های اینترنتی که روزی برای جذب مردم هزینه های سنگین بازاریابی می دادند با کرونا روی غلتک افتادند و کسب و کارشان سکه شد؛ اما در میانه تجارت شان، سرعت نفسگیر اینترنت بلای جان آنها شده است؛ چراکه اعصاب ضعیف مردم در شرایط سخت اقتصادی تحمل صف کشی در اینترنت همچون پشت در مغازه ها را ندارد.
این بدترین پایان‌بندی برای سال پر از اختلال اینترنتی است. در حالی گلایه‌ها از کیفیت اینترنت به امری دائمی بدل شده و به دلیل وجود انحصار در برخی بخش‌ها حداقل در کوتاه مدت امکان بهبود شرایط وجود ندارد که به تازگی اتفاق جدیدی کلکسیون اختلالات اینترنت کشور را کامل کرده است.
مدتی است که کاربران اعلام می‌کنند شب‌ها از ساعت ۹ به بعد، کیفیت اینترنت به‌صورت جدی افت می‌کند و با کندی و قطعی مکرر اینترنت مواجه می‌شوند. در این راستا و درحالی که پیش‌تر اطلاعیه‌ای در‌این‌باره اعلام نشده بود، روز جمعه، مدیر‌کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان اعلام کرد که علت افت کیفیت اینترنت در مدت اخیر، قطعی مسیر ارتباطات اینترنت بین‌الملل زیرساخت از طریق قطر بوده است. وی تاکید کرد: در پی این اتفاق، چند هفته‌ای است که ۸۵۰ گیگابیت از ظرفیت اینترنت زیرساخت از دست رفته است.

تاثیر منفی اینترنت بر فروش کسب و کارها

کندی اینترنت قطعاً روی کسب و کارهای مجازی تأثیر منفی گذاشته و به‌دلیل دسترسی مطلوب نداشتن مردم به اینترنت این کسب و کارها دچار خسارت‌های زیادی می شوند، به‌طوری که ارائه خدمات و فروش بسیار کاهش می یابد و خسارت‌ها قابل بیان نیست.
در این میان سرویس‌های داخلی دارای کیفیت بالایی نیستند و با هجوم کاربران امکان سرویس دهی ندارند.
«کسب و کار» در گفتگو با عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی، آثار کندی اینترنت بر کسب و کارهای اینترنتی را بررسی می کند.

مشاغل اینترنتی در اسارت کندی اینترنت

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی
آمار رسمی از کسب و کارهای آنلاین فعال در کشور وجود ندارد. تعدادی از کسب و کارهای اینترنتی در شبکه های اجتماعی فعال اند و تاکنون ۶۰ تا ۷۰ هزار نماد اعتماد الکترونیک داده شده که ۴۰ تا ۵۰ هزار مورد آنها کسب و کارند. در اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیز به حدود ۲ هزار کسب و کار اینترنتی، مجوز داده ایم. به طور قطع پاشنه آشیل تمامی کسب و کارهای آنلاین اینترنت است که اگر قطع شود یا هر اختلالی در آن به وجود بیاید، کسب و کار آنها دچار اختلال می شود. نمونه این امر در فضای حقیقی یک بستنی فروشی است که اگر مرتبا برق این مغازه قطع و وصل شود، بستنی های آن از بین می رود. متاسفانه بحث سرعت اینترنت و قطعی هایی که دارد از زمان پیدایش اینترنت در کشور همیشه در همه دولت ها و همه زمان ها بوده؛ اما در شرایط حال حاضر که خرید و فروش های اینترنتی در زندگی مردم جای خود را یافته، موجب پسرفت به عقب است زیرا در زمان کرونا و با توجه به اینکه در این یک ساله رفتار مردم نسبت به استفاده از خدمات اینترنتی و خرید اینترنتی تغییر کرده، بسیاری از افراد در ساعات مختلف شبانه روز سعی می کنند از این خدمات استفاده کنند. بنابراین نوعی وابستگی به وجود آمده است. این کاربران، کاربرانی هستند که تازه به خرید اینترنتی روی آورده اند و اگر کندی و قطعی اینترنت ادامه داشته باشد، احتمال این است که در شرایط عادی عادت خود را ترک کنند و خرید اینترنتی در اولویت بعدی آنها قرار بگیرد. بنابراین سرعت اینترنت نبض تجارت این کسب و کارهاست و اگر با کندی و قطعی همراه باشد کسب و کار دچار مشکل و این بستر دچار تزلزل می شود زیرا خریداران و مردم دیگر رغبت نمی کنند اینترنتی خرید کنند. اگر کاربران نتوانند سرویس و خدمات مناسبی از کسب و کارهای اینترنتی بگیرند و اینترنت مدام قطع شود خرید حضوری مجددا جایگزین خرید اینترنتی خواهد شد.
طی ۳ سال و نیم گذشته، اتحادیه کسب و کارهای مجازی بیش از ۲ هزار مجوز داده است. در طول این مدت اتحادیه هر ۶۰ روز یک بار این وب سایت ها را بررسی می کند. اگر وب سایتی غیرفعال باشد و نمایش داده نشود، با صاحب پروانه ارتباط می گیریم و از او می خواهیم تعیین تکلیف کند. بنابراین سایت باید سرویس بدهد یا تعیین تکلیف کند یعنی نامه ای مبنی بر عدم فعالیت در زمان مشخصی بدهد و پس از آن شروع به کار کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.